Azzaro Sport uit 2020 is een veelzijdige geur voor actieve mannen: het combineert citrusachtig-kruidige frisheid met de aromatische klanken van lavendel en scharlei, gevolgd door warme tonkaboon op sandelhout. Het sensuele, verkwikkende arrangement uit de familie van citrusachtige fougèregeuren, in 1882 opgericht door Paul Parquet's Fougère Royal, haalt coumarine uit fijne tonkaboon zoals de parfumklassieker en vertolkt de kruidachtige, frisse en kruidige nuances die de geur van Azzaro zijn frisse kick geven. Lavendel en moscatel zijn de top- en hartnoten van de geur, die rusten op een zachte basis van sandelhout en tonkaboon.
Met zijn groene klanken doet Azzaro Sport denken aan Olivier Pescheux Montblanc Legend (2011), met roos en jasmijn in het hart, en Michel Almairacs Azzaro Chrome Sport (2010) met citrusvruchten, gember en amberachtige houtsoorten. Het is zoet aromatisch en concentreert zich op het effect van de vier hoofdingrediënten: salie staat voor reinigen, lavendel voor kalmeren, sandelhout voor het overwinnen van innerlijke blokkades en tonkaboon voor het manifesteren van intense verlangens. Azzaro Sport is dus een arrangement dat zijn drager zachtjes laat vibreren om hem ontspanning en energieke kracht te geven.
Azzaro, het label van de Siciliaans-Tunesische modeontwerper Loris Azzaro, werkt voor zijn geuren samen met bekende parfumeurs als Shyamala Maisondieu, Nadège Le Garlantezec en Michel Girard. Richard Wirtz begon Azzaro's eerste geur Azzaro pour Homme in 1977. "Ik creëer graag geuren die tijdloos elegant, mooi en toch eenvoudig zijn, iets dat verder gaat dan mode en een gevoel van eeuwigheid belichaamt," verklaarde de ontwerper, die in 2003 overleed. Hij werd beroemd door zijn vrouwelijke avondjurken voor sterren als Isabelle Adjani, Jane Birkin, Liza Minelli, Tina Turner en vele anderen. In 1992 lanceerde Azzaro zijn eerste mannencollectie.
"Azzaro gelooft dat de wereld toebehoort aan degenen die de kracht hebben om elk moment intens te beleven en hun innerlijke zonneschijn met anderen te delen," legt Sandrine Groslier, president van Azzaro Fragrance, uit. Er is geen betere manier om de optimistische geest van Azzaro Sport te vangen.
In lijn met de branding verscheen Azzaro Sport in een cilindervormig, lichtblauw jasje met een opvallende rode verticale streep op de voorkant. Deze wordt omlijst door het gestileerde Azzaro-zonnelogo; de felrode banderol wordt voortgezet in de robijnrode flesdop en de banderol op het grafisch gecoördineerde karton. De campagne toont de fles op een rode, dynamische basis voor een helderblauwe, maritiem bewolkte lucht. Andere motieven op de poster zijn puristisch versierd met de ingrediënten: Grapefruit, salie en sandelhout.