Duitslands beroemdste bareigenaar is Baldessarini's favoriete model
Baldessarini staat voor pure mannelijkheid. Het reclamegezicht van de klassieker is nu net zo bekend als de geur. Barhouder en cocktailuitvinder Charles Schumann staat al jaren model voor het merk. Met grijs haar en een opvallende look geeft hij de campagnes een mannelijke en fascinerende uitstraling. Als geen ander belichaamt Schumann op indrukwekkende wijze een man in de bloei van zijn leven die nog steeds stijl en karakter heeft om de jongere generatie te verslaan.
Zijn elegant koele optredens hebben ook iets mystieks. De indrukwekkende biografie van Charles Schumann bewijst dat hij geen man van de hak op de tak is. Hij werd in 1941 geboren in de Oberpfalz en ging naar het bisschoppelijk gymnasium in Regensburg. Maar het dagelijks gebed en het seminarie waren niets voor de vrije geest. Dus verliet hij het instituut, werkte eerst voor de Federale Grensbewaking, volgde daarna een opleiding bij het Ministerie van Buitenlandse Zaken en vond uiteindelijk voldoening in de horeca.
Na verschillende baantjes in discotheken en nachtclubs die hem door heel Europa brachten, keerde Schumann terug naar Duitsland, haalde zijn eindexamen in, schreef zich in aan de universiteit van München om politiek en journalistiek te studeren en opende zijn eerste bar. De restauranthouder had een doorslaand succes en ontwikkelde zijn logo-achtige opschrift "Schumann's" om bij zijn "Schumann's American Bar" te passen, die vooral populair was bij beroemdheden.
De 76-jarige publiceerde ook verschillende boeken. De uitverkoren inwoner van München ontwikkelde ook verschillende cocktails. Het allround talent werd echter pas bij een breder publiek bekend door zijn betrokkenheid bij de Baldessarini-reclames. Charles Schumann, wiens echte naam Karl-Georg Schumann is, verschijnt sindsdien af en toe in talkshows en vertelt in interviews over zijn opwindende leven als Duitslands beroemdste bareigenaar en een van de oudste modellen ter wereld.