Birkholz -TV
Grote ontwerpers zijn afhankelijk van grote reclamecampagnes. Birkholz is erin geslaagd om zich in slechts vier jaar tijd te vestigen in de top van de Duitse parfumeurs zonder dat het daarvoor enige publiciteit hoefde op te trommelen. In plaats daarvan werd in 2020 het YouTube-kanaal van het bedrijf gelanceerd. In tegenstelling tot andere parfumhuizen gebruikt het parfumhuis zijn kanaal niet om advertenties te verspreiden voor Birkholz Black Collection en zijn andere geuren. In plaats daarvan maakt Philip Birkholz korte video's in verschillende categorieën.
In "More than Perfume" legt hij alles uit wat met parfum te maken heeft. Het infotainmentprogramma is onderverdeeld in "Geurnieuws en trends", "Parfumkennis", "Pittig commentaar", "Speciale gast" en "Phil on tour". De populairste video is de tweede aflevering, waarin hij een carpoolkaraoke door Berlijn doet met de muzikant Adesse. In het Top 5-programma besteedt de parfumeur aandacht aan onderwerpen als "De beste lenteparfums", "De duurste parfums ter wereld" en "Hoe zorg je ervoor dat je parfum langer meegaat". Philip Birkholz heeft twee video's gemaakt met Duitslands bekendste parfum YouTuber Jeremy Fragrance. In de eerste test Jeremy de geuren van Birkholz en in de tweede gaan de twee een parfumuitdaging aan: de twee mannen wandelen door Berlijn met een parfum dat ze hebben gekozen en vragen voorbijgangers welke geur ze lekkerder vinden. Philip wint met het houtachtig-kruidige Birkholz Berlin Soul.
De parfumsommelier maakt ook video's zonder categorieën. In "Geuren die naar drugs ruiken" presenteert hij Lady Cannabis uit de Woody Collection en Mystic Haze van Birkholz Black Collection. Beide parfums verrassen met een cannabisakkoord. In de laatste video van 2021 onthult Philip Birkholz zijn aanbevelingen voor de beste wintergeuren van het parfumhuis. Van de Birkholz Black Collection haalt de oriëntaals-warme Mystic Haze de top van de lijst.