Reclamecampagne voor Bond No. 9 New Haarlem straalt met een coole look
Als andere merken een nieuwe geur lanceren, doen ze er alles aan om de aandacht van geïnteresseerden te trekken - posters, samples en, meer recentelijk, zeer uitgebreide video's. Bond No. 9 lacht hierom en verspreidt het woord helemaal zelf met New Yorkse coolness.
Met name de legendarische eerste 16 geuren van het label staan in de hall of fame van moderne klassiekers zonder dat daar veel reclame voor is gemaakt. Niet in de laatste plaats hierdoor is met name New Haarlem sinds de marktintroductie in 2003 natuurlijk bovenaan de toplijsten blijven staan en een van de vaste favorieten van parfumliefhebbers.
Zij verspreiden het legendarische effect van de mannengeur al lang via alle kanalen. Of het nu op sociale media, blogs of in de recensiekolommen van detailhandelaren is - iedereen die gevallen is voor New Haarlem zingt de lof van de gourmand en zijn subtiele, subliminale zoetheid waar hij maar kan. Vooral op YouTube, waar een levendige scene van experts en fans van bijzondere geuren is ontstaan, is een speciale clip over New Haarlem standaard voor elke zichzelf respecterende videogeurrecensent.
Deze, voornamelijk mannen - maar ook vrouwen - prijzen de geur als een gezellige hommage aan een pannenkoekenontbijt met geweldige koffie en een vleugje avontuur. Een geur die ervoor zorgt dat zijn fans hun beste kleren kiezen en naar de meest exclusieve club van de stad gaan na een paar vleugjes van het fijne aroma.
New Haarlem is een echt stukje New York, los van de huidige hype of mode. In plaats daarvan wijst de gladde mannengeur zelfverzekerd de weg als een echte gentleman van nu. De geurserie van het luxemerk Bond No. 9 is de fijnste ziel in een flesje.