De hipsters van de jaren 90, zo cool, zo stijlvol, zo anders
De reclamecampagne voor het parfum CK One Calvin Klein sloeg in 1994 in als een bom. Met de toen nog geen 20-jarige Kate Moss als model, kwam er een parfum in onze wereld dat zowel door vrouwen als mannen gebruikt kon worden. De campagne was ongelooflijk cool en androgyn en sprak de hipsters van de jaren 90 aan. De campagnes uit de jaren 90, gefotografeerd door Steven Meisel, zijn vandaag de dag nog steeds iconen en hun succes is moeilijk te evenaren. In 2010 werd het merk CK One omgevormd tot een modelabel.
Het assortiment omvat jeans, badmode en ondergoed. De reclame hiervoor werd het grootste digitale initiatief van het bedrijf tot nu toe. Er werden uitgebreide campagnes georganiseerd op belangrijke mediaplatforms zoals Twitter en Facebook. In metropolen als Los Angeles, Rome, Parijs en Sydney werd met grote LED-billboards reclame gemaakt voor de nieuwe voorjaarscollectie.
Calvin Klein lanceerde ook een nieuwe wereldwijde campagne ter ere van zijn 20e verjaardag. Terwijl in voorgaande jaren beroemdheden als Lara Stone en Sky Ferreira reclame maakten voor het parfum, riep Calvin Klein voor de nieuwe campagne de hulp in van hipsters uit de muziek, film en mode. Dit zijn onder andere modellen Edie Campbell, Ali Michael en Marcel Castenmiller, muzikant Soko, model Taeyang, Friends-zangeres Samantha Urbani, muzikant Kelela en fotograaf Petra Collins. Mario Sorrenti verpakt de campagne met foto's en films in een geïmproviseerde camera-esthetiek van een mobiele telefoon.
De artiesten worden dag en nacht begeleid. Calvin Klein CK One en de coole Black & White campagnes waren en blijven gewoon cult. Net zo iconisch is de geur van de Calvin Klein-klassieker, die tot op de dag van vandaag niets van zijn fascinatie heeft verloren.