Reclamecampagne voor Cartier Déclaration met Braziliaans supermodel
De campagne voor het mannenparfum Cartier Déclaration straalt ook de mannelijke elegantie en het moderne karakter van het parfum uit. De eerste advertenties voor het parfum verschenen in 1998 en toonden de twee Britse modellen Chris Jarvis en Sarah Thomas die als geliefden voor de camera stonden.
De nonchalance en aantrekkingskracht van het mannelijke model werden in deze campagne extra benadrukt. De fles Cartier Déclaration werd in het midden gepresenteerd, met links en rechts shots van de twee modellen. De campagne werd gefotografeerd door de Marokkaanse fotograaf Jacques Oliver, die naast de campagne voor Cartier al editorials heeft geschoten voor Burberry, Trussardi en Armani.
Met de opnames voor Trussardi Donna, de mannengeur Z van Ermenegildo Zegna en de vrouwengeur van Verino is de campagne voor Cartier Déclaration al de vierde parfumcampagne van de fotograaf.
In 2009 werd de campagne voor Cartier Déclaration opnieuw gelanceerd met een nieuwe fotograaf en een nieuw model. De beelden tonen een close-up van opzij van het Braziliaanse mannelijke model Romulo Pires die teder naar een onbekende vrouw leunt om iets in haar oor te fluisteren. De opnamen zijn gemaakt in klassiek zwart-wit, terwijl de fles naast de gezichten glanst in een zachtgele kleur.
Romulo Pires werd een paar jaar geleden ontdekt door de Duitse ontwerper Karl Lagerfeld, die hem in datzelfde jaar fotografeerde voor een Chanel-campagne. Sindsdien heeft de Braziliaan in modeshows gelopen voor ontwerpers als Gucci, Valentino, Pepe Jeans, Calvin Klein en Emanuel Ungaro.