Met passie en expertise - het verhaal van Sergio Momo en Xerjoff
De volle gourmand creatie Casamorati Italica is afkomstig van het exclusieve luxe parfumhuis Xerjoff. Het Italiaanse label staat bekend om zijn verfijnde ingrediënten en exquise composities, die talloze klanten wereldwijd in verrukking brengen, en het creatieve brein achter de heerlijke weelde van Xerjoff is Sergio Momo, die het bedrijf oprichtte en ook optreedt als Creative Manager. Momo, geboren in Turijn in 1964, is geen klassieke parfumeur. Hij heeft eigenlijk een achtergrond in grafisch ontwerp. Hij volgde een opleiding aan het European Design Institute in zijn geboortestad en werkte daarna enkele jaren bij verschillende design- en reclamebureaus in Londen.
De Italiaan ontwikkelde zijn passie voor fijne geuren echter al op jonge leeftijd. Zijn vader was een echte globetrotter en bracht altijd spannende parfums of intens geurende bloemen, kruiden of andere materialen mee van zijn vele reizen. Als gevolg daarvan leerde Sergio Momo als kind de meest uiteenlopende smaken van de wereld kennen en waarderen, en deze passie voor ongewone geuren leidde uiteindelijk tot het verlangen om zijn eigen parfum te creëren, om iets compleet nieuws voor zichzelf te creëren. Momo gaf zijn vaste baan in de reclame-industrie op en richtte zich volledig op de productie van parfums. Hij volgde verschillende cursussen en seminars in Zuid-Frankrijk, waar hij ingewijd werd in de processen en geheimen van de parfumerie en zijn eigen vaardigheden gestaag verbeterde totdat hij uiteindelijk zijn eerste eigen parfum lanceerde.
Wat begon als een kleine parfumfabriek is nu uitgegroeid tot een wereldwijd luxebedrijf. Met grote expertise en passie creëert Xerjoff unieke geurcollecties die hun dragers vakkundig in de kijker zetten en hen een nobel, decadent aura geven. De kostbare ingrediënten en het prachtige ontwerp maken de parfums van Xerjoff - net als de Casamorati Italica - tot een heel bijzondere ervaring.