Gordijn omhoog voor Casamorati La Tosca
Casamorati La Tosca werd in 2015 uitgebracht door het luxe parfumhuis Xerjoff Group S.p.a.. Het parfum is geïnspireerd op de wereldberoemde opera Tosca van de Italiaanse componist Giacomo Puccini en weerspiegelt de tomeloze passie en ongeëvenaarde emotie van de drie bedrijven van dit meesterwerk uit de cultuurgeschiedenis. Daarom is de reclamecampagne voor Casamorati La Tosca gebaseerd op het concept van de opera.
Een commercial die in een doorlopende loop in de banner van de homepage van de Casamorati collectie loopt, toont een opvallend opgemaakte vrouw die eruitziet als een operazangeres. Ze draagt een witte, zeer warrige pruik met geïntegreerde bloemen, zoals vaak gebruikt wordt door opera-actrices. Ze is ook gekleed in een witte jurk met een uitgebreid patroon om recht te doen aan de gratie van een echte operadiva. Maar niet alleen het uiterlijk is geïnspireerd op de Italiaanse opera, ook de gezichtsuitdrukkingen en gebaren van het model. Overdreven dramatische bewegingen en opzettelijk opvallende veranderingen in de gelaatstrekken zorgen samen voor een uitbeelding bij uitstek.
De keuze van de letters aan het begin en einde van de advertentie onderstreept het concept achter Casamorati La Tosca. Eerst wordt het opschrift Casamorati in grote letters gepresenteerd. Nadat dit langzaam verdwijnt, houdt de dame de Casamorati La Tosca geur in haar handen en spuit het zachtjes op haar gezicht, terwijl ze haar ogen hartstochtelijk sluit. De spuitnevel is ook paars gekleurd om bij de paarse flacon te passen. De dame dompelt zich elegant onder in de geur terwijl deze haar gezicht volledig doordrenkt. Haar oogschaduw en vervolgens delen van haar kleding en de bloemen die in haar pruik zijn verwerkt, kleuren ook paars. Aan het einde valt het beeld uiteen in talloze kleine fragmenten en culmineert in de afbeelding van het Casamorati logo voordat de flacon wordt gesloten met de woorden "Casamorati from 1888 always nouveau!".