Kleurrijke vlinders tussen bloemen en geuren
De campagne voor de lancering van Clean Avant Garden Collection heeft talloze getuigenissen. Felle vlinders in alle denkbare kleuren domineren de sprookjesachtige commercial. Achter hen verschijnt de buitenverpakking van een geur waarop een label de naam van het label en de geurlijn vermeldt. Terwijl de camera magische scènes uit de natuur vastlegt, wordt de kijker uitgenodigd om naar een geheime tuin te reizen die alleen de puursten van hart kunnen zien. Het is echter niet genoeg om gewoon de deur uit te stappen. Alleen geloof en de verbeelding voor wonderen zijn de sleutel tot deze natuurlijke idylle. Gedurende de commercial wordt de kijker begeleid op zijn kleurrijke reis door filantropische spreuken en uitleg. De flesjes van de zes geuren komen in beeld tussen kleurrijke bloemen waaruit kolibries nectar zuigen, paradijselijke stillevens, bloeiende struiken, kleurrijke vlinders en bomen.
Het betoverende filmpje eindigt met een uitnodiging aan de kijker om de tuin zelf te verkennen en de sleutel niet los te laten.
De tekstfade-ins tijdens de reclame leggen op indrukwekkende wijze het compositieprincipe van de zes geuren van Clean Avant Garden Collection uit. Twee soorten, beide geboren uit de aarde, elk mooi op zichzelf, maar verenigd en naast elkaar, hun schoonheid overtreft de verbeelding.
Een magische campagne vol symboliek die niet alleen de zes parfums op unieke wijze karakteriseert. Het laat ook de filosofie van het Amerikaanse label Clean zien, waarin het waarderen en beschermen van de natuur centraal staat. De verpakking is gemaakt van gerecycled materiaal, de inkt is op waterbasis en niet giftig, de alcohol die voor de parfums wordt gebruikt is gemaakt van graan en wordt gemengd met aloë vera om de huidverdraagzaamheid te verbeteren, en alle productiefaciliteiten werken op zonne-energie.