Clean Ultimate - het zijn onze waarden die tellen
Clean Ultimate by Clean vertegenwoordigt het milieubewustzijn van het bedrijf in elk facet. Ook de marketing vindt op deze basis plaats: Het begint met het bord. Dit is uitsluitend geëtiketteerd met oplosbare kleuren op waterbasis. De glazen fles is gemaakt van recyclebaar glas. Zelfs het karton, de buitenverpakking, is gemaakt van honderd procent gerecycled materiaal. Het bedrijf Clean realiseert zijn hoge standaarden zonder compromissen. En net als de andere geuren is Clean Ultimate samengesteld volgens de hoogste normen van dierenwelzijn en milieubescherming. Clean Ultimate bevat geen dierlijke producten en net als bij alle andere Clean geuren zijn er geen dierproeven uitgevoerd.
Dit is een duidelijke ommekeer: Terwijl het lang als de gewoonste zaak van de wereld werd beschouwd dat klassieke merken zichzelf in het middelpunt van de belangstelling plaatsten, ligt de focus hier duidelijk op respect voor de natuur. Het is niet langer wat ik draag dat mij kenmerkt, het is de manier waarop ik omga met mijn omgeving, die bescherming behoeft. Dit wordt gezien als een legitimatie van sociale saamhorigheid.
Het succes bewijst het gelijk van het merk Clean: niet alleen Clean Ultimate, maar ook alle andere geuren van het merk zijn erg populair. Mensen van alle leeftijden houden van de frisse, sensuele en levensbevestigende filosofie van het huis. Onopvallend is hoe Clean geuren vaak worden omschreven. En dit kenmerk symboliseert ook een sociale waarde: echt betrokken zijn als onderdeel van het geheel is erg populair bij de milieubewuste generatie. "Echt aan tafel zitten" noemen ze dat graag. Wat wordt bedoeld is dat we echt ons waardevolle deel kunnen bijdragen aan het geheel. De producent van Clean Ultimate maakt deze filosofie met vlag en wimpel waar.