Een verhaal dat voor zichzelf spreekt - De Clive Christian 1872 for Women reclamecampagne
Hoewel het nu bekend is onder een nieuwe naam, maakt Clive Christian 1872 for Women deel uit van een zeer traditioneel en gevestigd parfumhuis. Het werd ook opgericht in 1872 en verwierf zijn status en prestigieuze reputatie als Crown Perfumery. De gelijknamige kroon werd gekozen ter ere van de koninklijke kroon van koningin Victoria. Tot op de dag van vandaag siert hij de parfumflacons als versiering op het deksel. Het is bedoeld als symbool voor hoge kwaliteit en uitmuntendheid.
Het in Londen gevestigde bedrijf heeft meer dan duizend jaar traditie in de extractie en verwerking van geuren. Luxe, perfectie en geschiedenis komen samen om vele tijdloze en hoogwaardige geurcomposities te creëren. Clive Christian nam het bedrijf rond het jaar 2000 over en blies niet alleen de merknaam nieuw leven in, maar ook veel originele formules.
Het vrouwenparfum Clive Christian 1872 for Women heeft zijn geursamenstelling behouden en ook een flacon die erg lijkt op het origineel. Dit staat centraal in de discrete reclamecampagne. Verschillende nieuwe edities van de geuren staan hier op een rij. Ze zijn allemaal herkenbaar aan hun kroontjes en leggen zo een link met de vroegere naam Crown. In feite is er ook een verband met de Britse koninklijke familie in de moderne tijd. In 2012 ontving Clive Christian een OBE, Order of the British Empire, als erkenning voor zijn diensten aan de Britse luxegoederenindustrie. Van het wapenschild, de kroon en de iconische naam, de creaties spreken voor zich.
Clive Christian 1872 for Women voegt een modern tintje toe met onder andere gelimiteerde edities. De bijzonder fragiele en zeldzame Rose de Mai staat centraal en wordt gebruikt als illustratie. In plaats van modellen en effecten te gebruiken, laat het Huis van Clive Christian de kwaliteit en exclusiviteit van de geur voor zichzelf spreken.