Creed Aventus Cologne zet zich in voor traditie en moderniteit
Met een geschiedenis van meer dan 250 jaar is het Franse bedrijf Creed een veteraan in de parfumindustrie. Het bedrijf werd in 1760 opgericht als herenkledingzaak in Londen en al snel kreeg oprichter James Henry Creed de status van hofleverancier van beroemde koningshuizen. Op verzoek van de Franse keizerin Eugénie, die haar parfumeur in de buurt wilde hebben, verhuisde het bedrijf in 1854 naar Parijs. Sindsdien is dit het hoofdkantoor van het parfumhuis.
Het wordt geleid door Olivier Henry Creed, bijgestaan door zijn zoon Erwin, en lange tijd werden Creed parfums exclusief gemaakt voor één enkele persoonlijkheid. Tegenwoordig kan iedereen die het zich kan veroorloven zijn eigen gepersonaliseerde parfum laten maken. Deze creaties worden dan vijf jaar lang gereserveerd voor de klant voordat ze worden toegevoegd aan het winkelassortiment. In de loop der jaren zijn er meer dan 200 kostbare Creed-geuren gecreëerd. Onder leiding van Olivier Creed hebben de conventionele essences nu een eigentijdser imago gekregen.
Het beste voorbeeld hiervan is Creed Aventus Cologne, het kleine broertje van Aventus (2010). Het moderne karakter van het parfum wordt benadrukt met sprankelende en fruitige noten. De aromatische en frisse geur is geschikt voor vele alledaagse helden die hun individuele uitstraling willen benadrukken. De ooit nichegeur is nu toegankelijk voor iedereen.
De reclamecampagne voor Creed Aventus Cologne werd een jaar voor de release in 2019 met succes gelanceerd. In een interview met Jeremy, de mede-eigenaar van de Creed boetiek in Brooklyn, presenteerde Erwin Creed de nieuwe geur. Hij legde uit dat Creed Aventus Cologne weliswaar een parfumconcentratie heeft, maar frisser is. De zilvergrijze cologne houdt zich zelfverzekerd staande tussen de witte Creed Aventus for Her en de zwarte Creed Aventus for Him.