De selecte klantenkring van exclusieve nicheparfums
De lancering van de spannende mannengeur Creed Bois du Portugal was discreet en ingetogen. Wie geïnteresseerd is in het luxelabel Creed zal tevergeefs zoeken naar snelle reclames met poserende modellen en snel wisselende decors. De redenen hiervoor zijn niet alleen de unieke kwaliteit van de parfums van Creed, die voor zichzelf spreekt, de kleine oplages van de geuren en het traditionele Engelse understatement.
De bijna volledige afwezigheid van een reclamecampagne is vooral te danken aan de selecte klantenkring voor wie fascinerende parfumcreaties als Creed Bois du Portugal bestemd zijn. De op maat gemaakte, ongeëvenaarde parfums van het traditionele huis zijn sinds de oprichting van het merk de favoriete geuren van royalty's, politici en sterren uit de film- en muziekwereld. In het verleden zouden persoonlijkheden als koningin Victoria, Sir Winston Churchill, de Oostenrijkse keizer Franz Joseph, John F. Kennedy, Frank Sinatra, Marlene Dietrich en Romy Schneider Creed parfums hebben gedragen. Vandaag de dag wordt het nobele merk gewaardeerd door bijvoorbeeld Michelle Obama, Kate Middleton, Madonna, Julia Roberts en Sylvester Stallone.
Internationale sterren als Paul Newman en Kevin Costner behoren tot de trouwe aanhangers van de Creed Bois du Portugal geur. Het unieke parfum is gebaseerd op formuleringen van de originele versie van Bois du Portugal uit 1806, die naar verluidt Napoleon Bonaparte destijds fascineerde en zijn favoriete geur werd. Er wordt gezegd dat Napoleon zichzelf twee keer per dag van top tot teen parfumeerde met Creed Bois du Portugal en zoveel flessen van de geur consumeerde dat aanvullen soms een probleem was.
Maar zelfs een exclusief label als Creed kan niet zonder reclame. Voor de geur Creed Bois du Portugal werd reclame gemaakt met een discrete printcampagne die beperkt bleef tot de presentatie van de elegante flacon en de bijbehorende verpakkingsdoos.