Een dromerige geur zonder schreeuwerige reclame
De lancering van het unieke luxeparfum Creed Virgin Island Water vond plaats zonder prominente marketingactiviteiten. Melodieuze advertenties met beroemde modellen zouden het fascinerende brede emotionele spectrum van het parfum hebben beperkt. Bovendien zou een luidruchtige campagne niet gepast zijn geweest voor de selecte klantenkring van het nobele traditionele label. Daaronder bevonden zich ooit koningin Victoria, Napoleon III en zijn vrouw, en later Frank Sinatra, Marlene Dietrich, Robert Redford, Cary Grant en Romy Schneider. In de 21e eeuw levert het parfumhuis Creed nog steeds aan beroemde persoonlijkheden uit de wereld van kunst, cultuur en politiek, zoals Madonna, Julia Roberts, Naomi Campbell en Cindy Crawford.
Sinds de oprichting heeft het parfumhuis Creed op bestelling geuren op maat samengesteld. Prins Rainier van Monaco liet het parfum Fleurissimo creëren voor zijn huwelijk met Grace Kelly. Het parfum was vijf jaar lang gereserveerd voor de Monegaskische koninklijke familie, waarna Jacqueline Kennedy een van de eerste vrouwen was die Fleurissimo droeg.
De presentatie van het uniseks parfum Creed Virgin Island Water werd gepromoot door een enkele fotoserie die was goedgekeurd door het label. De eenvoudige, transparante flacon van het parfum wordt geplaatst op het hagelwitte strand van de Caraïben. Drie tinten blauw brengen het beeld dromerig tot leven: het turquoise van de zee, het diepe middenblauw van de zomerse lucht en het koningsblauw van de dop van de flacon, die alles overtreft. Achter de fles fladdert een zwerm witte meeuwen naar de zon vanuit een kleine, glinsterende zilveren lagune. De meeuwen completeren de indruk van heldere, verfrissende lichtheid die kenmerkend is voor het parfum Creed Virgin Island Water. Het typische Creed-schrift in witte letters verschijnt als een delicaat wolkje tegen de helderblauwe lucht.
Andere foto's in de campagne tonen alleen de flacon en de buitenverpakking van het fascinerende parfum in een eenvoudig understatement.