De campagne van Diesel Sound of the Brave: Een portret van de Britse rapper Skepta
De Britse grime rapper en producer Skepta is het gezicht van de reclamecampagne voor Diesel Sound of the Brave. Zijn sound, zijn studio, zijn co-producers en de kosmos van zijn helderblauwe wereld illustreren de video voor het parfum. Joseph Junior Adenuaga, zijn echte naam, schokte zijn familie in 1985 toen hij drie jaar oud was toen hij per ongeluk brand stichtte in hun huis. Skepta's eerste album Greatest Hits uit 2007 bleef bijna onopgemerkt, maar hij bereikte zijn muzikale doorbraak in 2008 met zijn nummer "Rolex Sweep", en de nummers "Rescue Me" en "Cross My Heart" belandden in 2010 in de Top 40 van de UK Singles Charts.
Wat motiveerde de rapper om het gezicht van de Diesel Sound of the Brave-campagne te worden? Skepta, die rustiger is geworden na zijn luide, agressieve jaren, ziet zichzelf als een charismatische leider en hardwerkende pionier die een standpunt inneemt met zijn stem. Net als de geur Diesel Sound of the Brave roept hij mannen op om moedig te blijven om in leven te blijven. In een volledig leren look met een wit overhemd, met zijn bedachtzame gezicht, waarmee hij ook op posters poseert, is Skepta ook een toewijding aan zichzelf, zijn assertiviteit en zijn sound. Net als zijn sound en zijn boodschap houdt de entertainer, die inmiddels vader is geworden, van cleane, optimistische geuren zoals Diesel Sound of the Brave: "De eerste indruk is het belangrijkst. Je moet altijd fris ruiken," legt hij uit en hij voegt eraan toe: "Vroeger maskeerden geuren mijn geur nadat ik gerookt had. Tegenwoordig maken ze deel uit van mijn outfit, net als elk ander kledingstuk!"