Diptyque Eau de Lierre - Een groene geur voor grote lichtheid
Diptyque Eau de Lierre tovert de geur van fris groen op de huid. Deze uniseksgeur werd uitgebracht in 2007 en is een genot voor iedereen die van frisse, licht aquatische en groene geuren houdt. Deze lichte eau de toilette betovert met een delicate geur die doet denken aan de lente, wanneer het sap in de planten schiet. Vertaald betekent de geur "water van klimop". Dit klimopwater wordt hier gerecreëerd met galbanum, rozenhout, roze peper en cyclamen. Samen creëren ze een fris, groen parfum met lichte bloemige, aardse, kruidige en houtachtige noten die elke dag met meer lichtheid begeleiden. Het is perfect voor de lente en de zomer, maar ook voor elke gelegenheid die met een bloemetje begint.
De fles Diptyque Eau de Lierre heeft een platte, ovale vorm, die kenmerkend is voor alle flessen van Diptyque. Het vignet in het midden van de fles is ook ovaal. Dit ovaal is ook het handelsmerk van het bedrijf, dat begon met artistiek bewerkt textiel. Het is gebaseerd op het schild van een Romeinse soldaat. Daarmee is de cirkel rond naar Diptyque Eau de Lierre. Het enthousiasme voor de klassieke oudheid wordt niet alleen weerspiegeld in het ontwerp van de fles, maar was ook de inspiratie voor de geur. Ivy als symbool van loyaliteit, solidariteit en eeuwigheid sluit naadloos aan bij de grote deugden van de oudheid. Deze opvallende flacon is ontworpen door het Parijse bureau Servaire&Co.
In 2017 ontving Fabrice Pellegrin de prijs "Parfumeur van het jaar" van het Franse tijdschrift Cosmétique Mag. Met Diptyque Eau de Lierre heeft hij een geur gecreëerd die het minimalisme van vandaag weerspiegelt. Dit parfum heeft niets uitbundigs of schreeuwerigs. In plaats daarvan inspireert het met een vluchtige schoonheid die de geur kostbaar maakt. Pellegrin is zich ervan bewust dat het moeilijk is om een geur te ontwikkelen op het juiste moment om echt een snaar te raken bij mensen. Eau de Lierre is gericht op mensen die een geur voor zichzelf dragen en niet om in het middelpunt van de belangstelling te staan.
De reclamecampagne voor Diptyque Eau de Lierre richt zich op productfoto's van de flacon. Een delicate zwart-wit tekening van klimopbladeren is afgebeeld in het midden van het witte vignet. De klimop is een eerbetoon aan de jeugd van Desmond Knox-Leet, een van de drie oprichters van Diptyque. Hij bracht zijn jeugd door in een kasteel in Ierland, omringd door klimop. Na zijn dood creëerden zijn zakenpartners en vrienden Eau de Lierre, een olfactorisch gedenkteken voor hem dat eeuwige vriendschap symboliseert.