De droom van een Venetiaanse tuin in volle bloei als illusie voor het herontdekken van het eigen zelfvertrouwen
De reclamecampagne voor Diptyque Olène bestaat uit een 15 seconden durende video in zwart-wit waarin de creatie van het flaconontwerp wordt getoond. Aan het begin verschijnt de Franse tekst: "In een streek in het oude Griekenland woonde Chloris, die de godin Flora werd voor de Romeinen." Terwijl alle bloemen op de grond vallen, vormt de godin Flora zich na de tekst en presenteert het parfum als een goddelijke uitdaging. Dit vormt het onopvallende flesje en het verschijnt in 1988, het jaar waarin Diptyque Olène werd uitgebracht.
De 15 seconden durende video vermijdt bewust elke verschijning van bekende acteurs, idealisering of muzikale afleidingen in de campagne om een duidelijke link naar het verhaal te leggen. Deze campagne zal iedereen aanspreken die een persoonlijke band heeft met de godin van de vruchtbaarheid en de pure, bloemige geur van de creatie waardeert. Het jaar 1988 symboliseert de eerste editie van Diptyque Olène en is bedoeld om een revival te vertegenwoordigen. Het doel is om kijkers bewust te maken van de oude beproefde Diptyque Olène en een actuele link te leggen naar het heden.
Diptyque is opgericht in 1961 en staat niet alleen voor kunstzinnige geuren, maar ook voor bijzonder kunstzinnige ontwerpen. De oprichters houden ervan om verhalen te creëren en te spelen met kleuren en vormen. Het Diptyque logo is ontworpen door Desmond Knox-Leet en moet de structuur van een oude tempel voorstellen. Het jaar van de 60e verjaardag staat in het teken van grafisch ontwerp, ontmoetingen, natuur, reizen en nieuwsgierigheid. Het parfumhuis heeft al speciale evenementen en nieuwe collecties aangekondigd.