De merkcampagne rond Eight & Bob Annicke 2: een legendarisch liefdesverhaal verpakt in hedendaagse persoonlijkheden
Net zo fascinerend als de luxueuze geurcompositie van Eight & Bob Annicke 2 is het marketingverhaal ervan. Eight & Bob, een label zonder zichtbare identiteit, opereert, net als de diplomaat Fouquet, ergens tussen de centra van de VS, Spanje en Frankrijk. Het hoofdkantoor van de familie Fouquet in de buurt van Parijs heeft ook geen herkenbaar adres. Het was hier, tussen de kantelen van zijn adellijke voorouders, dat Fouquets zijn oorspronkelijk puur privé-geuren samenstelde. Als gepassioneerd parfumeur creëerde hij ze echter waar hij maar kon: in de villa's en landhuizen van vrienden, aan de Rivièra en zelfs 's winters in de bergen van Megève. Hier ontmoette Fouquet in 1936 Annicke, een jonge Oostenrijkse vrouw met groene ogen op wie hij smoorverliefd werd.
Nadat ze allebei moesten vertrekken, wisselden ze brieven uit tot hun passie hen ertoe dreef elkaar weer te ontmoeten. Bij elk van zijn ontmoetingen gaf Fouquet Annicke een nieuwe geur, samengesteld uit de beste ingrediënten. Zijn andere geuren verwijzen ook naar de mooiste tuinen in Wenen en Parijs, van het Trocadéro tot de tuinen van het Schönbrunn Paleis.
Fouquets tragische auto-ongeluk in de buurt van Biarritz in 1939 maakte een abrupt einde aan zijn relatie. Zijn geuren en formules werden echter gered door Philippe om de erfenis van zijn ongelooflijke ervaringen en zijn geuren nieuw leven in te blazen.
Eight & Bob verwijst sinds 2012 naar het verhaal van Albert Fouquet in al hun geuren. Talloze journalisten en bloggers hebben al geprobeerd het verhaal achter de remakes te ontcijferen. Maar marketingdirecteur Patricia Conejero heeft altijd gezwegen. Dus elke vrouw met Eight & Bob Annicke 2 draagt de liaison van toen als een sensuele, decadente herinnering aan een zorgeloze tijd.