De reclamecampagne voor Eight & Bob Nuit de Megève: mysterieuze legendes
Maar waarom moet zo'n elegante mannengeur verstopt zitten tussen twee boekomslagen? Er zit een interessant verhaal achter: in de jaren 1920 produceerde de Franse parfumkenner Albert Fouquet, samen met zijn bediende Philippe, geurige essences in het kasteel van zijn ouders in Parijs. Deze geuren waren eigenlijk alleen bedoeld voor persoonlijk gebruik.
Fouquets toevallige ontmoeting met John F. Kennedy, de toekomstige president van de VS, aan de Côte d'Azur in de zomer van 1937 bracht de bal aan het rollen: Kennedy zou binnen een paar minuten na de ontmoeting smoorverliefd zijn geweest op de mannengeur die Fouquet droeg. Omdat de twee het zo goed met elkaar konden vinden en Kennedy zo enthousiast was, besloot Fouquet een parfummonster voor hem achter te laten. Op het sarcastische begeleidende briefje stond: "In dit flesje vindt u het vleugje Franse glamour dat uw Amerikaanse persoonlijkheid mist."
Kennedy's waardering voor het mannenparfum werd prompt gevolgd door zijn parfumbestelling aan Fouquet van acht proefmonsters en één voor zijn broer Bob. Zo werd het merk Eight & Bob geboren. In de jaren daarna werd het origineel steeds populairder. Albert Fouquet was verrast door de vraag uit Amerika, van Hollywood-producenten en acteurs. Iedereen wilde de succesvolle geur "Eight & Bob " dragen, maar dat veranderde al snel.
In 1939 stierf Albert Fouquet op tragische wijze als gevolg van een verkeersongeval. Zijn assistent Philippe probeerde het parfumbedrijf voort te zetten totdat de Tweede Wereldoorlog uitbrak. Uit angst voor de Duitse bezetters in Frankrijk verstopte Philippe de laatste flacons in boeken waarvan hij de pagina's voor dit doel had uitgeknipt. De waardevolle geuren werden niet in beslag genomen en kwamen tientallen jaren later weer tevoorschijn. De verpakkingsdozen herinneren vandaag de dag nog steeds aan deze geslaagde truc!