Waar zou de moderne cosmetica zijn zonder oogschaduw? Als je jezelf deze vraag stelt, moet je je ook afvragen waar moderne cosmetica vandaag zou zijn zonder het merk Elizabeth Arden. Het was tenslotte de oprichter die oogmake-up in zijn huidige vorm introduceerde in het rijke westen van de wereld. De gewiekste zakenvrouw vertrouwde op de eeuwenoude wijsheid dat de ogen met de juiste middelen konden worden benadrukt. Arden gaf vrouwen die al zwoeren bij deze wijsheid echter volledig nieuwe mogelijkheden. Tot op de dag van vandaag wordt Elizabeth Arden beschouwd als een legende en de vrouw die een eeuw geleden de Amerikaanse schoonheidsindustrie vestigde. Geboren als Florence Nightingale Graham, reisde ze aan het begin van de 20e eeuw van Canada naar New York City, waar ze in 1910 de eerste Red Door salon opende op Fifth Avenue.
Het waren echter niet alleen Arden's winkels die bijzonder waren, maar nog veel meer de producten die Arden aanbood. Ze geloofde er heilig in dat schoonheid niet alleen een kwestie van genen was, maar ook een combinatie van natuur en wetenschap. Arden was er dan ook zeker van dat met de juiste hulpmiddelen en procedures elke vrouw baanbrekend mooi kon zijn. Haar wereldberoemde mantra "To be beautiful is the birthright of every woman", wat ruwweg vertaald kan worden als "Mooi zijn is het geboorterecht van elke vrouw", stelde dit ook. Arden was zich er echter ook van bewust dat een mooie huid ook gezond moet zijn. Daarom hechtte ze er veel belang aan dat haar producten niet zomaar over de huid zouden plakken. De formules en samenstellingen moesten juist iets goeds doen voor de huid. Ze moeten de huid er mooi uit laten zien en tegelijkertijd voeden. Het merk volgt dit concept vandaag de dag nog steeds: en hoewel het label nu een groot aantal interne dermatologen en onderzoekers in dienst heeft die het motto van Arden strikt volgen, blijven ze zich richten op beproefde formules die dateren uit de tijd van Arden.
Maar deze worden natuurlijk voortdurend verbeterd en verder ontwikkeld. In de jaren 1930 was het merk een van de drie bekendste namen of merken in de hele Verenigde Staten. In die tijd werd het qua populariteit alleen overtroffen door Singer Sewing Machines en Coca Cola, maar vandaag de dag mag het bedrijf Elizabeth Arden dan wel meer concurrentie hebben gekregen, het heeft zijn naam niet verloren. Dit wordt niet alleen gewaarborgd door talloze tevreden klanten, maar ook door een groot en gevarieerd productassortiment. De Signature-lijn van Elizabeth Arden is gericht op alle huidtypes en alle leeftijdsgroepen. De producten geven de huid altijd wat ze nodig heeft om er gezond, mooi, fris en jeugdig uit te zien.