Een delicate belofte
De 40 seconden durende reclame voor Engelsrufer Parfums verschijnt in de aanloop naar de reportage over de lancering van Engelsrufer geuren in Paleis Nymphenburg in december 2015.
In eerste instantie ziet de kijker een lucht en wolken van bovenaf, als vanuit een vliegtuig. Er klinkt sferische muziek en een mannelijke, gedempte en ver weg klinkende stem zegt buiten beeld: "So delicate, that's a promise". De Engelsrufer letters verschijnen. Dit wordt gevolgd door een close-up van de flesjes en verpakkingen van de Engelsrufer-geuren Aurora, Love en Luna, de muziek is constant, opzwepend en buitenaards tegelijk. De flesjes bewegen heen en weer, draaiend. Ze lijken lichtvoetig te dansen of te zweven als een engel. Verschillende slogans worden na elkaar ingezongen, "een intense wens", "een grote emotie". De flacons draaien sneller door het beeld en blijven uiteindelijk in perfecte symmetrie naast elkaar staan. De woorden "Engelsrufer - The first Fragrance Collection" verschijnen en de muziek vervaagt.
Daarna introduceert presentatrice Barbara Osthoff in ongeveer twee minuten ontwikkelaar Sabine Martini en verkoopdirecteur Soner Gündüz in de Nymphenburg Johannissaal. Deze twee zijn de knappe koppen achter de Engelsrufer sieraden en hebben ook de geurcollectie ontworpen.
De reclame lijkt in eerste instantie op een van de typische parfumcommercials die al tientallen jaren bestaan in talloze, maar vaak vergelijkbare variaties. De persoonlijke introductie van de mensen achter de producten maakt deze reclame echter sympathiek en levensecht. De kijker krijgt een indruk van de gezichten achter het merk en de geuren. Het zijn echte mensen met hun eigen dromen en ideeën, die echt achter hun geuren staan en hun hart en ziel in hun werk leggen.