Dromerig, sensueel en ongelooflijk romantisch: de reclamecampagne voor Floris Londen A Rose for...
Marketing is een zeer complexe aangelegenheid. Het bestaat niet alleen uit reclame, advertenties en commercials. Het gaat veel meer om het zo goed mogelijk in de markt zetten van een product. Natuurlijk gaat het er ook om dat een product zoals een parfum een verhaal krijgt. Wat dat betreft hebben de marketingexperts van Floris London goed werk geleverd. Ze zijn erin geslaagd om de damesgeur Floris London A Rose for... te presenteren als een creatie die even vrouwelijk als stijlvol is - terwijl het ook net dat beetje extra krijgt. Dit is natuurlijk de bijgevoegde gouden pen waarmee het label kan worden gepersonaliseerd. Het spreekt voor zich dat er bij elke gelegenheid op deze toevoeging wordt gewezen. Het is ook duidelijk dat het de aandacht trekt.
Het was ook bijzonder intelligent om Floris London A Rose for... voor het eerst aan het publiek te presenteren op de Chelsea Flower Show 2018. Deze show is een typisch Engels evenement dat natuurlijk in het teken staat van bloemen en bloemenliefhebbers. Een geur met een roos in de naam past daar natuurlijk perfect bij.
Tot slot werd het geheel bekroond met een zeer harmonieuze reclamecampagne. De advertentie is bijzonder opvallend. Toegegeven, het laat bijna geen romantisch cliché weg, maar het is erg goed gemaakt en boeit de kijker. Centraal staat een jonge vrouw, lezend, peinzend, dromend, die in soft-focus beelden door de commercial dwaalt. Natuurlijk mag een rode roos niet ontbreken. Tegen het einde zie je echter alleen de fles. Het etiket is als bij toverslag voorzien van veel verschillende namen, de een na de ander - de marketingcirkel is rond.