De reclamecampagne voor Floris London Vert Fougère - klassiek ontmoet modern
Het traditionele Engelse parfum- en cosmeticahuis Floris London is een insider tip onder de aristocratische winkels en kijkt terug op een lange en indrukwekkende geschiedenis: in 1730 opende Juan Famenias Floris London, een kapper, barbier en kammenmaker uit Menorca, samen met zijn vrouw Elizabeth Floris London zijn winkel in de elegante Londense wijk St. James, 89 Jermyn Street. Maar omdat hij de mediterrane plantensmaken van zijn thuisland miste, ontwikkelde hij zijn eigen geuressences. Als een echte selfmade man zag hij al snel de vraag naar hoogwaardige geuren en begon hij te experimenteren. Zo kwam in 1786 de oudste parfumcreatie op de markt. Floris London weerspiegelt stijl en luxe en tijdloze elegantie in haar producten. Het laat zich bewust inspireren door traditionele methodes, terwijl het open blijft staan voor de impulsen en trends van het heden en de toekomst. Het merk heeft al beroemde persoonlijkheden geïnspireerd, waaronder Florence Nightingale en Mary Shelley. Er zijn ook gearchiveerde erkenningen van Marilyn Monroe, en zelfs het filmpersonage James Bond draagt een Floris London geur.
Floris London Vert Fougère roept het beeld op van een met varens bedekte bosrand, gekleurd in de meest mysterieuze groentinten door invallend licht. Deze verwijzing naar de natuur wordt een metafoor in de advertentie voor Floris London Vert Fougère op de website van het parfumhuis. De fles van het elixer op de hoek van een bureau trekt de aandacht en wekt nieuwsgierigheid op naar de "groene" inhoud. Varens en gebladerte in verschillende tinten groen vormen de achtergrond van het terras, waar een bedachtzame, zelfverzekerde man even pauzeert van het schrijven. Het elegante parfumflesje van Floris London Vert Fougère, dat als bij toeval naast de typemachine staat, trekt subtiel de aandacht. De geur is bijna waarneembaar, zo indrukwekkend is de reclame.