Italiaanse precisie in een notendop
De reclamecampagne voor Giorgio Armani Eau de Nuit is volledig in zwart-wit, passend bij het algehele concept. Zowel de printcampagne als de advertentie stralen de stijl van de jaren 1920 uit en focussen op de exacte gaafheid van Italiaanse mode en geuren. Het gezicht van de campagne voor Giorgio Armani Eau de Nuit is de klassieke violist Charlie Siem, die ook als model werkt. Hij siert de printcampagne met zijn gezicht en draagt een elegant smokingjasje van het Italiaanse modelabel Armani.
De advertentie voor het parfum is echter geanonimiseerd, omdat het gezicht van het model niet wordt getoond. De aantrekkelijke violist is te zien in close-ups van zijn bovenlichaam terwijl hij een smoking aantrekt. Tussendoor worden herhaaldelijk close-ups van het flesje getoond. Aan het einde zien we uiteindelijk de hele fles. De instrumentale muziek bestaat uit piano en viool en past daardoor perfect bij het model. Het stuk heeft een klassieke, levendige en sensuele uitstraling en straalt een mysterieuze sfeer uit. Het feit dat alleen het bovenlichaam van Charlie Siem te zien is en zijn gezicht in het donker blijft, benadrukt het mysterie nog meer, want kijkers willen maar al te graag weten wie er achter het gespierde lichaam schuilgaat.
Het ontwerp van de Giorgio Armani Eau de Nuit fles is ook geïnspireerd op het dinerjasje, net als de witte accenten, die fel afsteken tegen het ondoordringbare nachtzwart. De in 1986 geboren violist Charlie Siem komt uit Londen, waar hij op driejarige leeftijd viool leerde spelen. Hij wordt erkend als een van de best geklede mensen ter wereld met zijn klassieke en toch moderne stijl. Hij hecht bijzonder veel belang aan de perfecte pasvorm en hoogwaardige stoffen en is daarom de perfecte testimonial voor Giorgio Armani Eau de Nuit. Italiaanse kunst als inspiratie voor bedwelmende en elegante geuren die doen denken aan een opzwepende klassieker - dat is typisch voor het modehuis Giorgio Armani.