Givenchy Gentleman Society - Geen klassieke herengeur
De geurserie Givenchy Gentleman Society geeft elke dag een speciaal aura. De geur is ongewoon zoet, maar ook kruidig, aromatisch, poederig en houtachtig. Gentleman Society van Givenchy trekt daarom vooral jongere mannen aan die een nieuw soort mannelijkheid beleven. De geur begint met kardemom en salie. In het hart ligt de zoete, poederachtige geur van narcis, die wordt gecontrasteerd door donkere, aardse, houtachtige vetiver. In de basis zorgt vanille voor een warme, aantrekkelijke noot, terwijl sandelhout en cederhout de geur elegant houtachtig afsluiten.
Gentleman Society eau de parfum van 2023 is een heerlijke geur voor dagelijks gebruik, op kantoor en 's avonds. Het trekt de aandacht op een positieve manier zonder overheersend te zijn. Heel herenachtig, met andere woorden.
Zwarte lak en zilveren applicaties kenmerken de flacon van Givenchy Gentleman Society. De afgeronde hoeken van de kubusvormige flacon benadrukken het aangename karakter. Dit is geen scherpe geur die de meningen verdeelt. De flacon is transparant aan de onderkant en heeft een zwarte laklaag aan de bovenkant. Samen met het nieuw geïnterpreteerde Givenchy-logo (de vier G's - alleen deze keer niet gedraaid, maar verticaal gespiegeld) op een glanzend zilveren achtergrond, creëert dit een uiterst elegant en zeer gefocust effect. Het zwart-wit contrast in het ontwerp laat het contrast in de geur zien tussen warme en koele geuren.
Karine Dubreuil-Sereni en Maïa Lernout zijn twee vrouwen die weten hoe mannen een speciaal aura kunnen creëren door middel van een geur. In Givenchy Gentleman Society presenteren ze een geurkarakter dat gebruik maakt van traditionele mannelijke geuressences. Tegelijkertijd combineren ze deze met onverwachte geurnuances om een parfum te creëren dat inspirerende mannelijkheid belichaamt. Dubreuil-Sereni komt uit Grasse en staat bekend om haar gedurfde creaties. Sandelhout is ook een van haar favoriete geuren. Gentleman Society toont dus minstens twee van haar sterke punten. Haar bekendste creaties zijn Gucci Pour Homme II van Gucci en Eau des Baux van L'Occitane en Provence.
De reclame voor Givenchy Gentleman Society bestaat uit verschillende productfoto's en een promotiefilm, die wordt begeleid door de muziek van de Brits-Ghanese muzikant Benjamin Sainte-Clémentine. De multi-instrumentalist is ook het gezicht van de reclamecampagne. Hij creëert zijn poëtische muziek zelfstandig en gebruikt het om andere mensen te inspireren. Zijn positieve, open geest is terug te vinden in zijn muziek en vertegenwoordigt precies de waarden die Givenchy Gentleman Society olfactorisch naar de wereld wil brengen. De hele campagne is zeer modern, eenvoudig en uiterst elegant.