Een ontwerper die vrouwen begrijpt
Hoewel het label Jimmy Choo altijd reclames lanceert voor zijn wereldberoemde schoenen, mode en natuurlijk geuren, is er helaas geen clip voor Jimmy Choo Floraal, die in april 2019 werd gelanceerd. Misschien volgt er nog een campagne, maar met het enthousiasme waarmee de nieuwe geur is ontvangen, heeft het modelabel eigenlijk geen reclame meer nodig.
Sinds het begin van zijn carrière wordt Jimmy Choo erkend als iemand die de verlangens van vrouwen begrijpt. De in Maleisië geboren Chinees opende op 27-jarige leeftijd zijn eerste schoenenwinkel in Londen, een van de modehoofdsteden van de wereld. Zijn succes en vaardigheden zijn echter geen toeval. Hij werd immers geboren in een familie van schoenmakers en ontwierp zijn eerste schoen al op 11-jarige leeftijd. Hij werd pas echt beroemd met zijn schoenenlabel toen British Vogue over hem berichtte. Zijn label schoot letterlijk door het dak. In 2001 verliet hij de voormalige winkel en sindsdien concentreert hij zich op het ontwerpen van haute couture schoenen.
Zijn inzicht in kunst, design en wat vrouwen aan hun voeten willen zien, heeft Jimmy Choo wereldberoemd gemaakt. Hij is geëerd met talloze prijzen en zelfs geridderd. Iedereen die iemand is draagt de schoenen, mode en accessoires van de beroemde ontwerper, die pas in 2011 zijn eerste parfum lanceerde. Alle geuren van de kleine, bescheiden ogende man, zoals Jimmy Choo Floraal, zijn natuurlijk vrouwengeuren. Hij wil de natuurlijke vrouwelijkheid en de sensualiteit die daarbij hoort vieren, zowel in zijn modeontwerpen als in zijn geuren.