De aard van mannelijkheid
Jo Malone is een bekende naam in de nichegeurmarkt. Maar net zoals grote namen grote reclamecampagnes voor hun geuren lanceren, vertrouwt Jo Malone op korte, maar des te artistiekere filmpjes die het bedrijf op YouTube publiceert. De filmpjes gaan niet altijd over een specifiek parfum; er is nog geen filmpje voor Jo Malone Violet & Amber Absolu. In plaats daarvan ligt de focus op de filosofie van het bedrijf en de gedachten achter de geuren.
Jo Malone produceert alleen uniseks geuren. Reden te meer om het beeld dat het label van mannen heeft eens nader te bekijken. Jo Malone Violet & Amber Absolu is een ideale cologne voor mannen die een bloemige geur willen uitproberen zonder het traditioneel mannelijke domein van hout, patchouli en dierlijke noten te verlaten. In de film "Mr Malone" wordt de mannelijke kant van het label geïnterpreteerd door drie jonge mannen met verschillende etnische achtergronden. Hoe verschillend ze er aan de buitenkant ook uitzien, ze hebben veel gemeen: ze zijn jong, stijlvol en belichamen het moderne gezicht van Londen. Samen met Arthur Parkinson laat het label zien hoe mannelijkheid gecombineerd kan worden met de natuur. De opkomende jonge tuinman uit Nottingham vestigt de aandacht op zich via Instagram met foto's van zijn natuurlijke tuin. Altijd bij hem: zijn kleurrijke kippen.
In zijn film voor Jo Malone onthult hij dat tuinieren onlosmakelijk verbonden is met geuren. Afhankelijk van de plantenkeuze wordt de tuin of het huis omhuld door verschillende geuren. Parkinson is ervan overtuigd dat tuinieren mensen weer in contact brengt met de natuur. Zelf staat hij met beide voeten stevig op de aarde, waarin zijn handen graven. In zijn tuinen groeit ook het geurige viooltje, dat de Jo Malone Violet & Amber Absolu een bloemig tintje geeft.