John Varvatos presenteerde de Artisan-serie voor het eerst in 2009.
Met de limited edition geur Artisan Blu breidt het luxemerk John Varvatos de Artisan-serie uit, die in 2009 voor het eerst wereldwijd werd gelanceerd. Het is dan ook niet verwonderlijk dat Artisan Blu niet zonder speelse verwijzingen is naar de originele Artisan. De onmiskenbare stijl die de merkidentiteit van de hele parfumlijn vormt, is al te zien in de flacon. De originele Artisan, die werd ontwikkeld door de bekende parfumeur Florex-Roux, had al een eigenzinnige stijl. Artisan werd al gekenmerkt door de verkwikkende zoetheid van verse citrusvruchten. Terwijl de flacon van Artisan nog werd beschermd door een mandvlechtwerk, werd de zwarte flacon van de geur Dark Rebel, die in 2015 werd uitgebracht, omwikkeld met leren riemen.
Een onconventioneel design dat een hoge mate van individualiteit uitstraalt, staat altijd centraal bij het merk. Het luxemerk heeft daardoor dat onmiskenbare karakter waarmee het zich onderscheidt van de massa. Dark Rebel weerspiegelt de terugkeer van John Varvatos naar Detroit, dat zijn hoogtijdagen heeft overleefd. Het is bedoeld voor mannen die hun eigen weg gaan, die rebelleren tegen gevestigde normen en moeilijke uitdagingen overwinnen.
Ook al onderscheidt Artisan Blu zich met zijn maritieme zomerkleuren duidelijk van zijn sombere voorganger Dark Rebel, het flaconontwerp weerspiegelt opnieuw het feit dat het onderwerp lang en hard is bestudeerd. Van de verouderde nikkelen zeehond tot het zeeblauwe gaas, Artisan Blu vangt de indrukken van de zee. Op het eerste gezicht lijkt de zegel op een verouderde dukaat die uit een piratenschat afkomstig zou kunnen zijn. Alsof het tientallen jaren het komen en gaan van de getijden heeft overleefd. Vrijheid en avontuur, zoals belichaamd door de zee, staan centraal in de reclamecampagne van Artisan Blu.