Trance in blauw
Geïnteresseerden zullen tevergeefs zoeken naar een tv-reclame om het magisch aantrekkelijke parfum Juliette Has a Gun Liquid Illusion te presenteren. Traditionele campagnes zouden sowieso niet zo goed passen bij het iconische Franse rock'n'roll-parfum. In plaats daarvan geeft Romano Ricci de voorkeur aan de ultieme expressiviteit van subtiele printcampagnes.
De foto's die reclame maken voor de Juliette Has a Gun-creaties worden, hoe kan het ook anders, gedragen door stralend blauw. De meest indrukwekkende foto presenteert twaalf flesjes parfum als een oog. Het is immers het oog waarin trance-toestanden onverhuld tot uiting komen. De flesjes met de stralende blauwe geur zijn gedrapeerd in een cirkel in het midden van de foto. Ze vormen de iris, die wordt omgeven door een gedempte, blauwe cirkel van stralen. De doppen in het midden zien eruit als een gouden, verwijde pupil, gefixeerd en hypnotiserend gericht op de kijker om hem in trance te brengen. De zwarte achtergrond van het beeld versterkt het magische effect van het oog van de flesjes Juliette Has a Gun Liquid Illusion.
Een andere fotoserie pakt het thema van het oog opnieuw op. Deze keer wordt een fles een prachtig blauwe, verwijde pupil. Daaromheen draait een magische cirkel van ronddraaiend water in lichtblauw. Een kleurtint die, net als het blauw van een zonnige hemel, ook door de achtergrond wordt opgepikt.
De derde kunstig vormgegeven foto berust ook op onweerstaanbare magie. Een fles Juliette Has a Gun Liquid Illusion staat in ondiep water tegen een nachtzwarte achtergrond. Het ziet eruit als een mysterieuze, zwakke lichtbron die wordt weerspiegeld in het water. Mystieke dampen in blauw en wit krullen rond de fles.