Geestig, modern, verfrissend - de campagne voor Juliette Has a Gun White Spirit
De presentatie van het parfum Juliette Has a Gun White Spirit, dat in 2015 werd uitgebracht, is compleet anders dan de campagnes van andere labels. Symbolische, zorgvuldig gecoördineerde poses en elegante enscenering worden over het algemeen verwacht van een campagne voor het parfum van een luxe collectie.
Het Juliette Has a Gun label is ook in dit opzicht verfrissend anders. Het spannende parfum wordt aangeprezen met een persbericht dat op een grappige manier doet denken aan de bijsluiter van een gevaarlijk medicijn. Bloemrijke advertenties? Geen kans! De foto's die de campagne illustreren laten alleen het parfumflesje en de verpakking zien. Slechts een paar foto's tonen een trendy model dat wulps met een wit rietje uit het glazen flesje drinkt. De "bijsluiter" is het belangrijkste onderdeel van de geestige campagne. Daarin wordt erop gewezen dat het fijne geurwater uiterst spaarzaam moet worden gebruikt vanwege de bijzonder "sterk geconcentreerde formule". Anders raak je er hopeloos aan verslaafd. Het moet ook buiten het bereik van partners en echtgenoten worden gehouden.
Het Juliette Has a Gun-label schrikt er niet voor terug om te wijzen op mogelijke bijwerkingen: vreemden en vrienden die de drager benaderen, kunnen voortdurend vragen naar de herkomst en samenstelling van de speciale geur. Andere geuren mogen de ervaring tijdens het aanbrengen niet verstoren. Juliette Has a Gun White Spirit mag in geen geval worden gemengd. Een frisse, moderne campagne die nieuwsgierigheid opwekt en het speciale karakter van het label en het parfum vakkundig presenteert. De "White Spirit" is geen alledaags parfum voor elke vrouw. Het is uitdagend anders, sensueel en verslavend. De boodschap van de "instructiefolder" werd naar de vakpers en parfumhuizen gestuurd toen het parfum werd gelanceerd. De ongebruikelijke, economische campagne veroorzaakte een sensatie en liet niet na indruk te maken.