Water als centraal element
Volgens de Japanse ontwerper is Kenzo L'Eau Kenzo Homme een eerbetoon aan water. Maar het is meestal complexer dan veel mensen denken. Er zijn genoeg geuren met lichte aquatische noten, Kenzo wilde een diepere, complexere geur creëren met extra groene en lichte noten, diepe muskus en cederhout. Hij heeft een tijdloze geur gecreëerd die steeds opnieuw wordt geïnterpreteerd.
Ook de reclamecampagne voor Kenzo L'Eau Kenzo Homme wordt regelmatig opnieuw gelanceerd. In de bekendste reclames spelen model Alejandra Alonso en haar mannelijke tegenhanger Clément Charbernaud de hoofdrollen. Clément behoort tot de rangen van de mannelijke supermodellen, dus wie kan de klassieke Kenzo L'Eau Kenzo Homme beter vertegenwoordigen? De verering van water speelt ook een centrale rol in de reclamecampagne. Hoewel water het thema is, laat het een heel bijzondere kant zien: water leeft, is altijd in beweging.
Er gaat een bovennatuurlijke kracht van uit en in de reclame fungeert het als een verbinding, een pad, tussen de twee hoofdpersonen. Zodra ze voet zetten in het helderblauwe water, trekt het zich terug. Het laat de geliefden passeren, ook al kent iedereen de vernietigende kracht van water. Het water maakt plaats bij elke stap. De aantrekkingskracht van de geur zorgt ervoor dat ze naar elkaar toe streven, pas wanneer ze elkaar ontmoeten geeft het water, Kenzo L'Eau Kenzo Homme, toe en omringt het hen volledig.