Campagne voor Lagerfeld Karl Lagerfeld for Women, geschoten in zwart-wit
Een parfum zoals de geurserie Lagerfeld Karl Lagerfeld for Women wordt vaak aangeprezen met een wereldberoemd gezicht. Een actrice of een supermodel bijvoorbeeld. Lagerfeld heeft echter van deze voor de hand liggende optie afgezien. Blijkbaar waren ze er vanaf het begin van overtuigd dat er geen grote naam nodig was om deze buitengewone geur bij vrouwen onder de aandacht te brengen.
De focus van de 30 seconden durende commercial, die voor de marktintroductie in 2013 op tv en in bioscopen te zien was, is dan ook een jong, schaars gekleed stel dat zichzelf extreem wulps, verleidelijk en vol zelfvertrouwen presenteert. De erotiek die overkomt is provocerend, maar nooit opdringerig. De opmerkelijke flacon van de Lagerfeld Karl Lagerfeld for Women geurenserie lijkt sowieso de hoofdrol te spelen. Keer op keer wordt het bijna organisch afgewisseld.
Het bijzondere hoogtepunt: terwijl de hele commercial zelf in zwart-wit is, wordt de vloeistof achter het glas in kleur gepresenteerd. De makers hebben er ook een heel speciale dynamiek aan gegeven. Het brult bijna achter het glas. Het is alsof er golven tegen de muren slaan. Dit zorgt natuurlijk voor extra passie en wekt nieuwsgierigheid op. Daarnaast zijn het vooral de intense blikken van de twee acteurs die de kijker boeien. Over het geheel genomen creëert dit een ongelooflijk intense, onweerstaanbare indruk met een grote sexappeal. De status die dit uitstraalt is ook een soort merkboodschap. De Lagerfeld Karl Lagerfeld for Women geurenserie is gericht op de moderne, zelfbewuste vrouw die weet wat ze wil en volop kan genieten van haar vrouwelijkheid. Geen behoefte aan sterren.