Zomervoorbereidingen in een kleine kring
De campagne voor de lancering van het frisse bloemige zomerparfum Lancaster French Riviera is relatief eenvoudig. De zomereditie van de luxe geuren van Lancaster, waar de dames altijd reikhalzend naar uitkijken, heeft niet echt reclame of een uitgebreide marketingcampagne nodig. Het wordt daarom overgelaten aan een reeks foto's alleen om de speciale kenmerken van de fascinerende damesgeur te laten zien.
De eenvoudige printcampagne wordt, hoe kan het ook anders, gedomineerd door de kleur turquoise. De heldere, heldere kleur wordt geassocieerd met een gevoel van absolute zuiverheid en frisheid. Het decor toont het flesje Lancaster French Riviera aan de rand van een groot zwembad met helder, turquoise gekleurd water. De silhouetten van pijnbomen, palmbomen en cipressen tekenen zich af tegen de achtergrond van een wolkeloze zomerlucht. Een andere foto plaatst de drie bijbehorende verzorgingsproducten, Tan Preparer, Tan Maximiser en Sun Beauty, aan de rand van het zwembad naast het parfum. Alleen de schaduw van een waaierpalmblad onderbreekt het felle zonlicht.
Er is veel meer activiteit op de website van de Lancaster Riviera Club, de ontmoetingsplaats voor insiders die nauwelijks kunnen wachten tot de zomer begint. De banner van de site, ontworpen in de stijl van de Lancaster French Riviera fles, toont daarom meteen een countdown die tot op de minuut aftelt tot het begin van de zomer. De Lancaster Riviera Club geeft modebewuste en zonminnende dames tips over het gebruik van de beautyproducten, informatie over Riviera-evenementen die op verschillende locaties plaatsvinden, vakantietips, samples uit modetijdschriften en tot slot een afspeellijst met zomerse liedjes om de wachttijd te verkorten. Informatie over de aanwezigheid van de Riviera Club op verschillende social media accounts rondt deze originele versie van marketing succesvol af.