Licht en levendig door de straten van Parijs
In tegenstelling tot de gebruikelijke geurcampagnes van veel bekende merken, heeft Lanvin besloten geen beroemd reclamegezicht of bekend model te gebruiken als getuigenis voor de reclame voor Lanvin Éclat d'Arpège. De campagne is vrij eenvoudig gehouden, maar speels en met een lichtheid die je naar meer doet verlangen. De Lanvin Éclat d'Arpège-reclame is leuk om naar te kijken.
Geamuseerd volgt de kijker het blonde, natuurlijke model door de straten van een grote zomerstad, Rome, misschien Parijs of Praag, en wordt onderweg begeleid door een lichte, pakkende melodie. Het blonde meisje kijkt omhoog naar de lucht en een vederlichte paarse bal valt naar beneden, raakt zachtjes de treden aan voordat ze weer de lucht in gaat. Ze staat met haar rug naar een muur, loensen tegen de zon, de schaduw van zwiepende boomtakken achter haar. Ze draagt een lichte, mintgroene zomerjurk. Fijne spaghettibandjes, halfhoge sandalen met bandjes, een blanke huid: het perfecte buurmeisje dat van de zomer houdt en het leven mooi vindt. Steeds meer lilakleurige balletjes vallen als zeepbellen uit de blauwe zomerlucht en landen als flummoxen op de straten, stoepen en trappen. Lachend rent ze door de straten en vangt hier en daar een van de ballen. Een fantasierijk en mooi beeld. Knippen.
Met warrig haar staat ze voor een straatlantaarn en houdt een van de paarse ballen in haar hand. Wacht: het is de oversized bolvormige fles uit Lanvin Éclat d'Arpège, Parijs. Een cadeau dat ze niet meer loslaat. Ze kijkt dromerig en blij in de camera en wekt bij de kijker het verlangen naar de lichtheid die ze zelf uitstraalt.
Een reclamecampagne die het zomerse, bloemige aroma van het parfum beter weergeeft dan bijna elke andere reclame. Ongekunsteld, sprookjesachtig en gewoonweg mooi, net als het parfum zelf.