Maison Margiela Mutiny - Sensueel zelfvertrouwen
Maison Margiela Mutiny is een gelaagde bloemengeur voor vrouwen uit 2018. Oranjebloesem, tuberoos en jasmijn vormen een prachtig trio, waarbij tuberoos de boventoon voert. Saffraan geeft de geur een subtiele kruidigheid, terwijl citrusnoten voor frisheid zorgen. Vanille en een vleugje oud zorgen voor de diepe sensualiteit die Mutiny altijd uitstraalt. Absolu van bittere sinaasappelboom, galbanum, buxus, mastiekhars, serenolide, wierook en cederhout zorgen samen voor een kruidige, leerachtige en toch fruitige geur. De geur is niet echt rebels, op zijn best muiten de zoet-fruitige noten tegen de duidelijk dominante noten van hout en hars. Maar dat doet niets af aan deze geweldige geur. Het straalt een onoverwinnelijk zelfvertrouwen uit op een heel vrouwelijke manier. Maison Margiela Mutiny is een geur voor elke gelegenheid en elk weer. Met zijn hoge sillage en lange levensduur kun je er altijd op vertrouwen als op een goede vriend.
Maison Margiela Mutiny is een uitzondering in het huis van Margiela. Want de flacon is hoekig. De kubusvorm loopt sterk taps toe naar de hals van de fles, die wordt afgesloten door een omgekeerd prisma. De glazen body is transparant en de dop bestaat uit een open, glanzend gouden strut constructie. De voorkant van het glazen lichaam heeft kruisende lijnen die het glas naar voren toe breder maken, waardoor het een licht bolvormig uiterlijk krijgt. In het midden van de kruisende lijnen aan de voorkant bevindt zich een kleine gouden plaquette met de inscriptie Mutiny. Aan de onderkant is de naam van het merk in zwarte letters op het glas gedrukt. De flacon weerspiegelt het stralende zelfvertrouwen dat deze geur uitstraalt. Het ontwerp is gemaakt door de Franse art director Fabien Baron.
Maison Margiela Mutiny komt van de hand van de oude meester Dominique Ropion. De in 1955 geboren Fransman koos meteen voor een carrière als parfumeur en realiseerde dit met groot succes. In de loop van zijn carrière heeft hij meer dan 200 creaties gecreëerd. De grootste kunst is zeker om zichzelf steeds opnieuw uit te vinden. Ropion lijkt daar op de lange termijn in geslaagd te zijn, want veel van zijn creaties - zoals Alien van Mugler of La Vie est Belle van Lancôme - zijn bestsellers geworden.
Er verscheen een reclamecampagne voor Maison Margiela Mutiny met verschillende modellen op zwart-witfoto's. Ze werden gefotografeerd in ongewone poses. Ze werden gefotografeerd in ongewone poses, met hun lichaam schuin of afgesneden. Door deze foto's loopt een wit lint, waarop de flacon in gouden pracht schittert. Net als het parfum. Het laat de zon schijnen, zelfs op de dagen achter de zee.