Als de winternachten weer korter worden, begint in Japan Hana, de tijd van knoppen, bloesem en licht. Masakï Matsushïma heeft deze stemming en de wind van de lente gevangen in de Masakï Matsushïma HäNa geur. Hana betekent bloem in het Japans en symboliseert de onschuld en perfectie van de jeugd, maar ook de vergankelijkheid ervan, die is vastgelegd in de oude Japanse traditie van Hanakotoba, de taal van bloemen. Bloeiende schoonheden domineren ook de hedendaagse Japanse popcultuur met hun Hanakotoba mangaserie, die de sensuele identiteit van moderne vrouwen viert.
Masakï Matsushïma, naast Issey Miyake een van de meest eigenzinnige ontwerpers in de Aziatische modewereld, werd hierdoor geïnspireerd. Zijn geur roept zijn liefde voor de lente op, waarvan de knoppen met de eerste verwarmende zonnestralen uit de sneeuwdeken tevoorschijn komen. Sprankelende noten van bergamot, omarmd door pittige groene thee en een frisse, fruitige liaison van peer en lychee, vormen de topnoot van zijn geur. Ze ontmoeten een geurig hart van lelietjes-van-dalen, roos, blauwe regen, waarvan de kruidig-zachte geur doet denken aan druiven, en frisse watermeloen. Elegante witte cederhoutnuances, omlijst door sandelhout en kristallijne muskus, besluiten de veelzijdige geur.
Matsushïma ontwikkelde zijn HäNa samen met Takasago parfumeur Leonardo Lucheze. De in Brazilië geboren parfumeur, die in 2022 bij zijn team kwam, ontdekte de wereld van geuren als kind tijdens een traditionele fiesta toen hij een lavendelparfum won waar hij verliefd op werd. Zijn composities zoals Betty Boop My Jeans (2018), Água de Cheiro Água Fresca Pétala de Rosa (2020) en Avatim Águas Naturais Aconchego (2022) zijn levendige, bloemig-fruitige geuren die hij soms voor vrouwen, soms voor mannen varieert. Elementen van lucht en materie zoals zeewind en zandduinen maken ook deel uit van de geurfilosofie van de Braziliaanse parfumeur, die drums en gitaar speelt in een rockband.
Zijn geur HäNa, gepresenteerd in Masakï Matsushïma 's minimalistische witte glazen flacon met het delicate bloemenembleem, is even elegant als verleidelijk, een ideale bries voor jonge vrouwen die hun sensualiteit willen benadrukken. "De flacon met zijn prachtige bloesem inspireerde me om deze geur te creëren," bekent Lucheze. Hij componeerde een geraffineerde ode aan de jonge vrouw die haar spontaniteit meeneemt naar een zomerse bloemenweide waar de wind door de bloesems ruist. Het wit van de flacon symboliseert vrouwelijke puurheid, het roze de kleur van de bloesem, de dageraad waarin nieuw leven wordt geboren, een symbool van de onoverwinnelijkheid van de tijd. De reclamecampagne voor het parfum is ook een knipoog naar de wereld van de bloementaal. De campagne, geënsceneerd door de New Yorkse modefotografen Inez van Lamsweerde en Vinoodh Matadin, toont de verfijndheid van een jong meisje voor het symbool van de bloesem.
Gebruik het Flower Code parfum uit Matsushïma's 2000 geurcollectie om je emoties te uiten!