Masakï Matsushïma mat; Stone: Reclame als kunst
De Japanse modeontwerper Masakï Matsushïma heeft zich buiten zijn thuisland gevestigd in het verre Frankrijk om zijn liefde voor mode voort te zetten. En hoewel hij creatief en soms excentriek overkomt, worden zijn creaties enthousiast ontvangen door sterren, sterretjes en vele modeliefhebbers. Maar mode is vaak niet genoeg om zijn creatieve kracht uit te drukken. Hij breidde zijn portfolio uit met parfums en nam Jean Jacques in dienst, met wie hij vandaag de dag nog steeds al zijn geuren creëert.
Voor Masakï Matsushïma maakt elk aspect van een parfum deel uit van de geur - de flacon, de verpakking en de bijbehorende reclamecampagne. Voor hem is een parfum niet alleen een geur, maar een holistische ervaring. De ontwerper zorgt meestal zelf voor de inspiratie voor het parfum en regisseert ook de reclamecampagne. Hij zorgt voor het idee, het concept en kijkt altijd over de schouder van het team mee. Voor Masakï Matsushïma mat; Stone richtte hij zich, net als bij veel andere geuren, op één persoon. Hij staat erom bekend dat hij zijn campagnes eenvoudig houdt, een simpel beeld, meer kunst dan reclame. De meester kiest meestal zelf het model voor zijn foto's - de persoon moet aan zijn eisen voldoen en de geur zijn gezicht geven.
Dit is ook het geval met Masakï Matsushïma mat; Stone. Koel marmer is de eerste indruk die je krijgt als je naar de flacon kijkt en daarom houdt hij ook de printcampagne in zwart-wit. Je ziet een close-up in zwart-wit - een beeld van de moderne, jonge man. Hij is niet alleen de doelgroep, maar ook de inspiratie voor de geur. Krachtig, als een beeldhouwwerk, staat hij voor Masakï Matsushïma mat; Stone en geeft het zijn menselijke expressie.