Moderne reclamekanalen
Wat zouden geuren als Mexx Festival Flashes Woman zijn zonder hun campagne! Voor de Mexx Festivalgeuren lanceerden Mexx en haar marketingpartner Coty in 2018 het Mexx Festival Summer, een sponsorevenement op het World Club Dome Festival voor electropop. Mexx rekruteerde bloggers om het festival in Frankfurt/Main bij te wonen, uitgerust met Mexx mode en Mexx festivalgeuren. De promotiecampagne #FESTIVALVIBES WITH MEXX PARFUMS werd gepost via blogposts, PublicInsta, Instagram, Pinterest en Twitter.
Het gezicht van de campagne was Jacqueline Zelwis ("Jacky"), initiatiefneemster van de blog Whaelse.com. De Berlijnse runt haar blog sinds 2011 en wordt nu als influencer geboekt door labels als Yargici, Smartbuyglasses en Urbanik Art. Jacqueline Zelwis richtte haar eigen reclamelabel MCCIX Ideenproduktion op.
Mexx Festival Splashes 2019 werd vervolgens gepromoot met de hashtag #mexxfestivalsplashes. Volgers konden zich kwalificeren voor een wedstrijd door inzendingen te posten waarmee ze Mexx Festival Splashes Woman geursets konden winnen. De mini-edities van de geur waren net als het origineel ontworpen, verpakt in witte doosjes met gestileerd roze vuurwerk.
Achter het reclameconcept van Mexx, dat lifestyle, stedelijkheid en vrijheid belooft, zit oprichter Rattan Chadha. De Nederlandse zakenman met Indiase roots runt sinds 2008 naast zijn mode- en parfumlabel Mexx de designhotelketen CitizenM. Zijn gasten verblijven hier omringd door schilderijen en installaties van kunstenaars. Chadha, die in 1949 werd geboren, legt uit dat kunst mensen inspireert om anders te gaan denken, of het nu over het leven, hun omgeving of de liefde gaat. "Seal it with a Kiss": deze slogan kenmerkt zowel zijn Mexx modecollectie als de partnergeuren Mexx Festival Splashes Woman/Man. Het herinnert aan de oprichting van Mexx in 1986 van de merken M(oustache) voor mannen, E(manuelle) voor vrouwen en "XX".