Veelgevraagd, zonder dure reclame
Na de lancering in 2016 vond de fascinerende leergeur Miller Harris Étui Noir al snel zijn weg naar een groot aantal klanten, zelfs zonder grootschalige reclamecampagne. De zoektocht naar een uitgebreide commercial met kunstig poserende getuigenissen en spannende achtergronden was geen succes. Alleen een bijna minimalistische printcampagne maakt reclame voor het parfum Miller Harris Étui Noir, dat al lang een cultstatus heeft bereikt onder liefhebbers van meesterlijke kunstparfums.
De foto's tonen de elegante flacon met de glinsterende gouden geur te midden van een kunstig gearrangeerd stilleven. De glazen flacon ligt op een stuk rustiek, knoestig hout, omringd door segmenten van leren accessoires. Het is niet duidelijk wat de objecten zijn. Misschien een tas van elegant zwart leer en een oude bruine portemonnee? Wat het ook is, het is onmiskenbaar duidelijk dat het parfum Miller Harris Étui Noir een olfactorische interpretatie is van leer in al zijn facetten. Deze fotoserie vormt de afsluiting van de campagne om Miller Harris Étui Noir te presenteren.
De huidige marketingstrategie van het gerenommeerde Londense merk Miller Harris, opgericht in 2000, is voornamelijk gebaseerd op mond-tot-mondreclame en de presentatie van de geuren in de exclusieve boetieks van het label. De merknaam werd opgericht door oprichtster Lyn Harris, een Britse sterparfumeur, als eerbetoon aan haar vader. Haar doel was om exclusieve kunst- en nicheparfums te lanceren in haar luxueuze parfumhuis. De eerste van de nu meer dan 60 parfums van het label waren een doorslaand succes.
In 2017 nam parfumeur en modeontwerpster Sarah Rotheram, die eerder naam had gemaakt met geurontwikkelingen voor gerenommeerde luxemerken als Molton Brown en Penhaligon's, de artistieke leiding van Miller Harris over.