Lanceren zonder schreeuwerige reclame
De presentatie van de fascinerende nichegeur Miller Harris Violet Ida in 2019 verliep bijna geruisloos en zonder opzienbarende reclamecampagne. De marketing van het in Londen gevestigde luxelabel maakt over het algemeen geen gebruik van uitgebreide tv-reclames waarin geselecteerde stermodellen behendig poseren voor spannende achtergronden. In plaats daarvan vertrouwt het op mond-tot-mondreclame binnen de selecte klantenkring van het merk en de presentatie van de kunstzinnige geuren in exclusieve boetieks.
Het onmiskenbare label Miller Harris werd in 2000 in Londen opgericht door parfumeur Lyn Harris. De Britse parfumeur wilde hiermee haar eigen, zeer moderne kunst- en nichegeuren presenteren aan een beperkte kring van liefhebbers en vrienden. Ze koos de merknaam als eerbetoon aan haar vader.
Van de meer dan 60 geurcreaties van het label is meer dan de helft een unieke compositie van de oprichter van het merk zelf. Haar allereerste geur voor het Londense parfumhuis, de bloemige chypre geur Eau de Vert, gelanceerd in 2000, veroorzaakte opschudding in de industrie en werd een doorslaand succes.
Sinds 2017 zet de Britse modeontwerpster en parfumeur Sarah Rotheram, die eerder werkte voor luxemerken als Molton Brown en Penhaligon's, de artistieke toon bij Miller Harris. Haar handelsmerk zijn zelfverzekerde en eigentijdse statement geuren in frisse, innovatieve composities.
Het label heeft nu vijf eigen luxe boetieks in Londen en één in Hong Kong en Shanghai, maar Miller Harris Violet Ida werd niet zonder campagne gepresenteerd. Een artistieke printcampagne plaatst de elegante flacon van het parfum, liggend op een plaat van lichtgrijs marmer, in het middelpunt van een indrukwekkend stilleven. Het wordt omringd door violette irisbloesems en een vanillestokje, bedekt met delicaat wit poeder.