Molton Brown Milk Musk: Reclame - wat reclame eigenlijk?
Het bedrijf Molton Brown heeft zich altijd gekenmerkt door een zekere terughoudendheid in zijn publieke verschijning. Het is meer Brits en gedistingeerd dan Amerikaans en schaamteloos. Luidruchtig, opdringerig gedrag is blijkbaar niet iets waarmee het bedrijf geassocieerd wil worden. Er is dan ook geen enkele reclamecampagne van Molton Brown bekend die echt in het oog springt. De Molton Brown Milk Musk geurlijn lijkt ook trouw te blijven aan deze richting.
Voor de marktintroductie in 2020 was er niet eens een reclamespotje dat op zijn minst de reclametrommel op sociale netwerken zou hebben aangewakkerd. Wel is er een korte film waarin parfumeur Maïa Lernout informatie geeft over de filosofie achter de geur. Aan de ene kant is het filmpje heel eenvoudig en onopvallend. Aan de andere kant worden Lernout en natuurlijk het parfum op een uiterst smaakvolle manier gepresenteerd. Dit begint al met het feit dat de film in zwart-wit is opgenomen. Dit creëert vanaf het begin het nostalgische, warme gevoel dat kenmerkend is voor het parfum. Lernout, een Française, verwoordt haar gedachten in het Engels in een waardige setting. Haar duidelijk hoorbare Franse accent is niet alleen uiterst charmant, maar voegt ook een zeker kosmopolitisch tintje toe. De hele productie is smaakvol, stijlvol en waardig in de beste zin van het woord. Zo te zien wordt hier niets aangeprezen. Het gaat meer om overtuigen en uitleggen.
Het mag duidelijk zijn dat Molton Brown zijn geur nog steeds wil verkopen. Maar het idee dat het niet veel fanfare nodig heeft, maar dat het product voor zichzelf spreekt, lijkt voorop te staan. Hetzelfde geldt voor de advertenties voor Molton Brown Milk Musk, waarin de flacon altijd in de schijnwerpers staat.