Luxe voor de zintuigen, maar niet voor de ogen
Hoewel het een luxemerk is in het hogere prijssegment, kent iedereen het bijzondere merk uit Frankrijk. Er zijn soms advertenties, maar niet in de klassieke zin van sterren en beroemdheden die zich in de fijne geuren hullen. Als Pierre Montale reclame maakt, laat hij alleen componenten van de betreffende geur zien, of hij maakt een film die doet denken aan een avontuur of een sprookje uit 1001 Nacht. Je kunt alleen maar raden hoe een gefilmde campagne voor Montale Candy Rose eruit zou hebben gezien. De kunstenaar zou de verschillende onderdelen waarschijnlijk in een levendige roze kleur hebben geënsceneerd. Maar dat doet er niet echt toe, want de geur is al sinds 2012 verkrijgbaar en heeft een stevige, steeds groeiende schare fans. Zoals zo vaak speelt Pierre Montale met bepaalde associaties in de flacon en de naam van het parfum, om te verrassen en te verrukken.
Eau de Parfum Montale Candy Rose is geen geur voor meisjes, maar voor volwassen vrouwen die van licht en toch expressief houden. De gesuikerde roos is namelijk niet suikerzoet, maar aromatisch zoet, wat het te danken heeft aan de fruitige bestanddelen. Dit maakt Montale Candy Rose tot een geur die geschikt is om elke dag te dragen, maar verre van mainstream is. Net zoals de draagster niet gewoon is, is dit betoverende eau de parfum allesbehalve gewoon. Ze geeft alleen om conventies als ze daar zin in heeft. Ze lacht graag, zelfs om zichzelf, en weet te genieten van de mooie en ontspannen momenten in het leven, inclusief af en toe een zoete traktatie. Net als Montale Candy Rose.