De geschiedenis van Montale Chypre geuren: een eerbetoon aan luxe en sensualiteit
Eersteklas luxe, unieke geurcomposities en ingrediënten van hoge kwaliteit: De geuren van Montale, waaronder Montale Chypre, nodigen uit tot dromen en genieten en voeren je zintuigen mee naar exotische werelden, gecombineerd met de onmiskenbare nonchalance van Montale. Het is dan ook geen verrassing dat het Parijse nicheparfumlabel zijn creaties als bij toverslag verkoopt. Montale's flagship store op Place Vendôme in Parijs en zijn geurboetiek op de Champs-Elysées blijven tot op de dag van vandaag het startpunt van zijn unieke geurenuniversum.
In 2017, veertien jaar na de oprichting van Montale, realiseerde Pierre Montale zich voor het eerst de behoefte aan een virtuele aanwezigheid. Zijn partner voor sales en social media, Aroma Company, creëerde een promotiefilm die de bezoekers van Montale uitnodigde in de wereld van zijn geurenboetiek op de Champs-Elysées. Een imagofilm volgde in 2019, dit keer gericht op de thema's reizen en geuren. In deze film opent de edele, blauwe kast van zijn geuren, verzegeld met Montale's gouden logo, om ons mee te nemen over de blauwe zee naar de gouden zandbergen van de woestijn, naar de bedoeïenen met hun paarden, die net als zij vrij en vertrouwd zijn in een kosmos tussen hemel en aarde. Van hieruit openen zich de muren van oosterse paleizen, waar de bedoeïen binnengaat om een binnenplaats te bereiken waarvan de kamers de edele ingrediënten van alle geuren herbergen: het water van de fontein, de regen van geurige bloemblaadjes, de essences van kruiden, amber en kostbaar oud. Verfrist door de kracht van beweging, het zand van de tijd en de liefde van het zijn, culmineren ze in een onvergelijkbare explosie van geur.
Het geheim van geuren is dus onthuld - maar zonder commentaar, uitsluitend door de kracht van beelden, zoals de parfums van Montale dat vandaag de dag nog steeds doen.