David Genat - succesvol op de catwalk en als persoonlijkheid
Het gezicht van Montblanc 's reclamecampagne is het internationaal bekende mannelijke model David Genat. De deelnemer aan de Australische editie van Survivor deelt zijn visie op de drager van Montblanc Emblem: Een heer moet hij zijn, begiftigd met zelfverzekerde nonchalance. De reclamecampagne is gefotografeerd door de veel te jong overleden Peter Lindbergh. De iconische fotograaf geeft de geur van het lifestyle-icoon een dramatische esthetiek: de kijker wordt bijna herinnerd aan de noir-misdaadfilms uit de jaren 1930 en 1940. David Genat waardeert het merk Montblanc vanwege de hoge mate van duurzaamheid: de producten zijn niet alleen extreem stijlvol, maar ook van zo'n hoge productkwaliteit dat ze door meerdere generaties kunnen worden doorgegeven. Het is niet alleen de inhoud van de fles die de succesgeobsedeerde beau enthousiast maakt: hij waardeert ook het gevoel om de fles in zijn hand te houden als een speciaal moment van de dag. "Er is een sterke mannelijkheid voor nodig om Montblanc Emblem te kunnen dragen."
De gepassioneerde motorrijder maakt indruk met zijn inspirerende persoonlijkheid: de ambivalentie van de protagonist van het lifestylemerk heeft evenveel te maken met gereserveerde beleefdheid als met het zijn van een hoofdrolspeler: hij trok de aandacht in de Australische Survivor-wedstrijd met de attributen van een egoïstische hoogvlieger.
Deze breedte in zijn persoonlijkheid weerspiegelt ook de persoonlijkheid van de drager van Emblem: een complete gentleman, te allen tijde in controle over zijn kracht, de drager van Montblanc Emblem is overtuigend in elke situatie. De reclamecampagne vat dit in een notendop samen: er is niet veel, maar wel het juiste nodig om overtuigend te zijn als moderne gentleman - en om lekker in je vel te zitten. De hoge kwaliteit van Montblanc 's producten maakt ze tot klassiekers die hun waarde over generaties vergroten. Hetzelfde geldt voor de reclamecampagne voor het parfum: de esthetiek van dit beeldmateriaal lijkt al een klassieker - eenvoudig en toch nooit saai.