De Nina Ricci Nina Fleur is fruitig en fris met een vrolijke bloemige noot. De moderne, dynamische geur voor vrouwen is elegant en vol ongebreidelde levensvreugde. De lichte samenstelling zit vol duurzame en natuurlijke ingrediënten. Maar liefst 92 procent van de ingrediënten is van natuurlijke oorsprong.
De heldere, bloemig-frisse geur opent met een fruitige topnoot: zure citroen ontmoet een knapperige, aromatische Granny Smith appel. Het bijzondere: de citroensmaak is verkregen uit "gerecyclede" citroenen die vanwege hun grootte of uiterlijk niet als voedsel verkocht konden worden. In plaats van deze prachtige citroenen weg te gooien, geeft Nina Ricci ze een nieuw leven en geeft het de prachtige geur een intense frisheid. In de hartnoot presenteert Nina Ricci Nina Fleur een delicaat, zoet bloemenboeket van neroli en oranjebloesem. Witte muskus - natuurlijk veganistisch - en fijn cederhout ronden de geur vakkundig af.
Nina Ricci Nina Fleur maakt niet alleen indruk door de frisse, vrolijke samenstelling, maar ook door het exclusieve flaconontwerp. De iconische Nina Ricci appel is verpakt in een opvallend bloemendesign voor de intense bloemengeur. De flacon is net zo krachtig en dynamisch als de fijne geur die erin zit.
De bolvormige flacon, die gemodelleerd is naar een appel, is gemaakt van 20 procent gerecycled glas en is zelf volledig uit elkaar te halen, waardoor hij perfect gerecycled kan worden. Het tweekleurige bloemendesign in roze en een lichte perziktint is geïnspireerd op de fijne details en opvallende patronen van Nina Ricci's mode.
Achter de vrolijke, fruitig-bloemige Nina Ricci Nina Fleur zit het modebedrijf Nina Ricci. Het werd in 1932 opgericht door de Italiaans-Franse ontwerpster Maria Ricci, die door haar vrienden altijd Nina werd genoemd. De oprichtster werkte twintig jaar als ontwerpster voor het modehuis Raffin voordat ze uiteindelijk haar eigen label oprichtte in Parijs. Haar stijl werd gekenmerkt door luxueuze haute couture die uitgesproken vrouwelijk en romantisch was. De ontwerpster gebruikte graag lichte, elegante stoffen en verfraaide haar uitgebreide ontwerpen met opvallende patronen of elegant borduurwerk. Het jonge bedrijf maakte al snel naam in Frankrijk en brak internationaal door in de jaren 1940 - toen echter onder leiding van Nina Ricci's zoon Robert Ricci, die de leiding van het bedrijf had overgenomen na het einde van de Tweede Wereldoorlog. In 1946 lanceerde Nina Ricci ook zijn eerste parfum, een sensuele bloemengeur voor vrouwen, gecreëerd door Robert Ricci zelf. Tegenwoordig behoort Nina Ricci tot de Spaanse parfum- en modegroep Puig.
Kleurrijk, vrolijk en modern - de campagne voor Nina Ricci Nina Fleur weerspiegelt ook visueel de frisse, dynamische geur. Het Portugese model Raquel Vito werd aangetrokken als het gezicht van de reclamecampagne. Ze presenteert de fruitige, dynamische geur in een droom van roze. De korte reclame toont Vito die in een te grote rode appel glijdt, lachend en vol vreugde. De vrolijke muziek begeleidt de vrolijke shots en versterkt de zorgeloze, ontspannen stemming die de beelden oproepen. Op deze manier slaagt de korte film erin om het lichte, vrolijke karakter van de geur visueel weer te geven.