Optimistisch, vrouwelijk en kleurrijk: dat zijn de onmiskenbare modekenmerken van de Dominicaanse ontwerper Oscar de la Renta. Niet minder sterallures dan de mode van de beroemde ontwerper stralen zijn geuren uit, die in 1977 werden gelanceerd, samen met hun luxueuze flacons - waaronder Oscar De La Renta Bella Bouquet vanaf 2022.
Na Bella Blanca (2018), Bella Rosa (2019), Bella Essence (2020) en Bella Night (2021) is dit delicate parfum in een lichtblauwe flacon met bloemendesign het vijfde parfum in de Bella-serie, die de sensualiteit van bloemen belichaamt. Bella Bouquet, dat doet denken aan een prachtige tuin, is gecreëerd door Claude Dir, de meesterparfumeur van Mane die in 2016 de Lifetime Achievement Award ontving voor zijn levenswerk en bekend staat om zijn geuren voor Celine Dion, Halle Berry, Kim Kardashian, Britney Spears en Mariah Carey.
Oscar De La Renta Bella Bouquet is geïnspireerd op het charisma van deze sterren, een vrouwelijke, romantische bloemengeur voor sensuele dagen en blauwe nachten. Delicate fresia, knapperig bamboeblad, pittige clementine en zonnige perzik openen de ronde dans. Ze ontmoeten bloeiende bedden van geurige magnolia, delicate rozen, Arabische jasmijn, kruidige kamperfoelie en elegante lelies. Essentieel cederhout, romig sandelhout, musk en tonkaboon absolue ronden de houtachtig-citrusachtige geur van witte bloemen af.
Van Bella Bouquet wordt gezegd dat het de balans belichaamt tussen elegantie en levendige levensvreugde. Claude Dir heeft het parfum doordrenkt met complementaire aroma's die het luchtigheid en verfijning geven: vrouwelijke bloemen en houtachtige nuances, frisse, zonnige fruittonen en kruidige smaken.
Een vers gesneden boeket bloemen tegen een blauwe hemel: deze visie wordt opgeroepen door de geraffineerde bloemenfles en de lichtblauwe doos in reliëf, waarvan het zilveren etiket, de zilveren dop en de zilverkleurige band een glamoureus contrast vormen met de bloemenpracht.
Het was ook kenmerkend voor de reclamecampagne van 2022, die de flacon toonde op een tapijt van witte en roze bloemen tegen een optimistisch, stralend blauw - als het icoon van een lichtheid die door niets kan worden overwonnen.
Het parfum, de flacon en de campagne zijn geïnspireerd op de weelderige, levendige tuinen van de ontwerper, die in 2014 overleed, in Punta Cana in het oosten van de Dominicaanse Republiek. Hier, tussen de Atlantische Oceaan en de Caraïben, wordt zijn landgoed omringd door de tropische tuinen waar de couturier bijkwam van zijn creatieve inspanningen - tussen weelderige bloemen, weelderige weiden en sensuele bossen, waarvan de geur nu voelbaar is voor elke vrouw die hem opdoet.