Licht en levendig: de postercampagne voor Oscar De La Renta Extraordinary Pétale
"Buitengewoon!" Zelfs de naam van deze geurserie is een statement. "Extraordinary" was het favoriete superlatief van sterrencouturier Oscar de la Renta. De favoriete ontwerper van talloze beroemdheden en sterren zoals Hillary Clinton, Angelina Jolie en Sarah Jessica Parker wist hoe hij ze allemaal in stijl moest kleden die paste bij hun voorkeuren, karakter en positie. Toen hij bezweek aan kanker, stond de industrie even stil en schreef ze overlijdensberichten. Maar meteen daarna ontwierp zijn persoonlijk benoemde opvolger, modeontwerper Peter Copping, nieuwe, prachtige collecties in de flatterende silhouetten die typerend zijn voor het luxelabel, geheel in de geest van Oscar.
Oscar de la Renta was tot op het laatste moment bezig met creëren en de geurcampagne voor Oscar De La Renta Extraordinary Pétale is als een instant reboot. Het toont het delicate, donkerharige model Talia Richman voor een roze bloementapijt. Richman, die al het gezicht was van de campagne voor Extraordinary, presenteert zichzelf in een off-the-shoulder Oscar de la Renta-jurk met bandjes en filigraanstrikken. Ze legt expressief de vingertoppen van haar rechterhand op haar linkerwang, alsof ze ontroerd is door de aanblik. Naast haar staat het flesje Pétale met de naam van de geur en Oscar de la Renta's handtekening groot in beeld.
De in Perth geboren Talia Richman presenteerde al de lente/zomercollectie 2016 van Oscar de la Renta en liep voor Dior en het Saoedi-Arabische modetijdschrift Mojeh.
Philippe Reynaud realiseerde de shoot. De modefotograaf is bekend van zijn fotoseries voor Rolex (2009), Banana Republic en Brioni (2011) en Prestige International Magazine (2016). Reynaud creëerde ook de geurcampagnes voor Oscar de la Renta Flor (2015), Extraordinary (2015) en Bebe Glam (2016). Fashion editor en stylist voor de campagne was Freddie Leiba, visagist Keiko Hiramoto.