Verleidelijke magie met oosterse flair: de campagne voor Oscar De La Renta Volupté
De lancering van de sensuele damesgeur Oscar De La Renta Volupté ging in 1992 gepaard met een vrij bescheiden printcampagne. De parfums van het gerenommeerde designerlabel vervullen de functie van kostbare accessoires die de adembenemende modecollecties van het merk op indrukwekkende wijze versterken. De luxe parfums zijn al razend populair als echte insider tip en kunnen zonder grootschalige campagnes om ze aan de man te brengen.
Twee kunstzinnig ontworpen fotoseries begeleidden de presentatie van de Oscar De La Renta Volupté geur. In de eerste zijn verschillende maten flesjes van het parfum effectief geënsceneerd als op een oosterse bazaar. Ze werden op een goudkleurig doek geplaatst en omringd door manden die tot de rand gevuld waren met glinsterende, kleurrijke sieraden. Witte letters bovenaan de foto onthullen de naam van het parfum en het exclusieve designerlabel. Daartussen staan de woorden dat het parfum de drager siert als een kostbaar sieraad.
Andere foto's tonen een betoverende, donkerharige testimonial liggend in een weelderig glinsterende, lichtgekleurde brokaatjurk met haar ogen verleidelijk gesloten. Voor haar uitgestrekte arm is de geelgouden fles Oscar De La Renta Volupté de enige intense kleurspetter die onmiddellijk in het oog springt. Witte letters in deze foto's geven ook informatie over de naam van de geur en het merk.
Beide fotoseries presenteren op indrukwekkende wijze de glamour, sensualiteit en elegantie van Oscar De La Renta Volupté parfum. Daarnaast zijn tal van andere foto's beperkt tot een eenvoudige weergave van de imposante flacon en de verpakkingsdoos, die volledig wit is. Alleen de randen en de belettering glanzen in rijk goud. De naam van het parfum staat in diepgroen op het midden van de buitenverpakking.