Reclamecampagne voor Penhaligon's Luna staat voor het sensuele karakter van de geur
De veel geciteerde "Britse stijl" wordt vaak in één adem genoemd met herenkleding, Barbour-jacks en schooluniformen. Of met vorstelijk saaie kostuums en werkelijk avontuurlijke hoedencreaties. In feite cultiveren de Engelsen een diepgewortelde bevestiging van traditionele waarden en statige principes, maar combineren deze, soms in meer of mindere mate, met een moderne levensstijl.
Het parfumhuis Penhaligon's heeft deze evenwichtsoefening op een bijzonder verfijnde manier uitgevoerd. Onwrikbaar toegewijd aan de principes van kwaliteit en zuiverheid van hun oprichter, biedt het in Londen gevestigde bedrijf nu rijke texturen met een moderne twist, die allemaal een diep eerbetoon zijn aan de traditionele kunst van het parfumeren.
William Henry Penhaligon was een barbier van beroep en zijn exquise producten wonnen al snel de aristocratie als klantenkring rond 1870. Koningin Victoria benoemde hem uiteindelijk aan haar hof. De Brit toonde het grootste respect voor de kostbare en exquise grondstoffen waaruit hij zijn parfums, badlijnen en kamergeuren creëerde. Er wordt gezegd dat de zwoele, exotische sfeer van een Turks bad hem inspireerde tot het creëren van "Hammam Bouquet", een mannengeur die hem hielp een doorslaand succes te bereiken.
Penhaligon karakteriseerde geuren als vloeibare emoties - en het in Londen gevestigde bedrijf werkt vandaag de dag nog steeds volgens dit principe. Geuren, hoe verschillend ze ook zijn, moeten een authentiek gevoel opwekken, een tastbare stemming, een ontroerende emotie. Het sensuele, verleidelijke karakter van Penhaligon's Luna past helemaal in deze traditie.