De fles staat centraal
Er zijn eigenlijk nog twee reclames voor Pino Silvestre Origineel. Eén dateert uit het midden van de jaren 1980 en werd uitgezonden in Australië. De clip is vrij eenvoudig, met de fles Pino Silvestre Origineel die langzaam wegzakt in helder water. De helderheid staat voor de even kleurloze geur in de groene fles. Wanneer de fles bijna helemaal onder water is, worden de woorden "al 30 jaar het favoriete parfum van Italië" in het Engels weergegeven. Een verteller zegt dat Pino Silvestre Origineel elke dag gedragen kan worden.
De andere clip maakt alleen reclame voor de huidverzorgingslijn, samen met de Pino huidverzorgingslijn voor vrouwen. Maar ook hier staan de dennenappels centraal. Ze verschijnen onder naaldboomtakken terwijl de camera zich snel uit het bos beweegt naar open ruimtes waar de flacons de positie van bomen innemen. Een man onder de douche wordt omhelsd door zijn vriendin, die ook aan het douchen is, terwijl de lijn voor je wordt ingefade.
Deze clip is ook al een paar jaar oud. Er is niets nieuws van Pino Silvestre Origineel. Simpelweg omdat de geur dat niet nodig heeft. Deze heerlijk mannelijke en nuchtere klassieker is zo populair dat hij gewoon geen reclame meer nodig heeft. Veel mannen houden van de frisse, groene en houtachtige geur, die zo volkomen onvoorspelbaar is. Pino Silvestre Origineel is gemaakt voor mannen die met beide benen op de grond staan, die weten wat ze willen en die hun eigen trends zetten. Ze willen geen zoete of overladen geuren dragen en al helemaal geen overheersende geuren die niet bij hun persoonlijkheid passen. Ze zijn mannelijk, zelfs zonder sportauto's en grote gebaren.